Troot on vuoden vaikuttavin toimisto

Troot voitti Tubecon Awardsin Vuoden vaikuttavin toimisto -palkinnon.
Lue lisää →

Lyhytvideot sosiaalisen median keskiössä - miksi suunnitella lyhytvideoita monikanavaisesti?

Lyhytvideot ovat vallanneet sosiaalisen median kanavat ja muuttaneet sisällöntuotannon pelisääntöjä pysyvästi. Ne tarjoavat nopean ja kustannustehokkaan tavan viestiä eri kohderyhmille ja saada heidät sitoutumaan brändin pariin. Lyhytvideoiden kysyntä kasvaa jatkuvasti, ja ne ovat välttämättömiä menestyksekkäälle läsnäololle sosiaalisessa mediassa.
Lue lisää →

5 minuuttia lämmittelyä ja vauhdilla alas – pelitubettaja Lakko ja Kitchen Joy ottivat haltuun Levin hissikabiinit

Troot on tehnyt jo vuosien ajan strategista vaikuttajamarkkinointia yhdessä Kitchen Joyn ja ensisijaisesti pelitubettajana ansioituneen Lakon kanssa eri kohtaamispisteissä. Tänä talvikautena Lakko ja Kitchen Joy ottavat haltuun myös Levin hiihtokeskuksen!
Lue lisää →

Troot on vuoden toimisto 2024 -finalisti sisältömarkkinointi ja some -kategoriassa

Suurkiitos Trootin rohkeat ja ennakkoluulottomat asiakkaat, jotka haluavat kehittää brändiä ja liiketoimintaa some edellä! Tulokset julkaistaan 29.2., pysykää kuulolla
Lue lisää →

Trootin tuottamalle sarjalle kaksi Kultainen Venla -ehdokkuutta!

Trootin ja sisällöntuottaja Daniel Aholan yhteistyön tuloksena tänä vuonna Ruutuun tuotettu “Poliisia ja Rosvoa” -sarja on ehdolla Kultainen Venla -gaalan Vuoden Ohjelma -kategoriassa! Lisäksi itse Daniel Ahola on ehdolla Vuoden Esiintyjäksi.
Lue lisää →

Vaikuttajamarkkinointia vaivattomasti – Miksi yritysten tulisi kääntyä vaikuttajamarkkinointitoimiston puoleen?

Kun vaikuttajien rooli digitaalisessa markkinoinnissa on vahvistunut, monet yritykset ovat päätyneet pohtimaan, kuinka he voisivat parhaiten hyödyntää vaikuttajia kampanjoissaan. Tämä onkin oiva hetki harkita vaikuttajamarkkinointiin erikoistuneen toimiston apua vaikuttajamarkkinoinnin toteuttamisessa.
Lue lisää →

Syksyn 2023 sometrendit

Vuosi 2023 on tuonut mukanaan joukon kiehtovia konkreettisia sometrendejä. Kesällä somen valtakunnassa etenkin livelähetykset, käyttäjien luomat -sisällot (UGC = user generated content) ja erityisen tarkat niche -sisällöt nousivat entistä suurempaan suosioon, ja ne ovat mullistaneet tapaa, jolla somen käyttäjät kuluttavat sisältöjä sosiaalisen median alustoilla.
Lue lisää →

Mitä vaikuttajamarkkinointi maksaa?

Kaupallisten yhteistöiden hinnoittelu perustuu usein kysyntään ja tarjontaan. Hintaan vaikuttavat myös tekijät, kuten vaikuttajan tavoittavuus, brändiarvo, käytetyt kanavat, yhteistyön kesto, sisällöntuotannon tapa ja laatu.
Lue lisää →

Mistä vaikuttajille maksetaan? Vaikuttamarkkinoinnin keinot ja hinnoittelu

Vaikuttajamarkkinoinnin hinnoittelu herättää paljon keskustelua ja kummastusta, vaikka sillä onkin merkittävä rooli markkinointibudjeteissa. Tässä artikkelissa tarkastelemme, mistä vaikuttajamarkkinoinnin hinta muodostuu.
Lue lisää →

Kohti vastuullisempaa some- ja vaikuttajamarkkinointia

Digitaalisten mainoskampanjoiden hiilijalanjälki on merkittävä. Koko internetin osalta hiilijalanjälki on verrattavissa globaalisti jo lentoliikenteeseen. Lentoliikenteen rooli kantaa some-keskusteluissa valtaosan ilmastohäpeästä, mutta nyt on aika keskustella myös digimainonnan askelmerkeistä kohti vastuullisempaa tulevaisuutta.
Lue lisää →