Esko ja Annika luotsaavat Strategiset Ratkaisut -palvelua

Vaikuttajamarkkinoinnin pioneereina me Trootissa uskomme harkitun ja pitkäjänteisen vaikuttamisen voimaan. Siksi otimme uuden harppauksen aloittamalla Strategiset ratkaisut -palvelun.

Tuore palvelumme tarjoaa toimivia ja kokonaisvaltaisia vaikuttajamarkkinoinnin ratkaisuja, jotka pohjautuvat asiakkaan markkinointistrategiaan. Strategisen suunnittelun lisäksi työ haluttaessa sisältää myös luovan konseptoinnin, toimintaehdotuksen ja jalkautuksen.

Palvelun ydintiimin muodostavat luovat strategimme Esko Asikainen ja Annika Rousu. Esko vastaa tiimin liiketoiminnasta ja Annika projektin kokonaishallinnasta.

Miten palvelu hyödyttää asiakasta?

E: Strategisten ratkaisujen lähtökohtana on asiakkaan haasteen tunnistaminen. Tällöin myös luova ratkaisu pureutuu ensisijaisesti haasteen ratkaisuun, eikä rajoitu esimerkiksi kysymykseen vaikuttaja- tai mediavalinnasta.

A: Peilaamme ratkaisuja aina asiakkaan markkinointistrategiaan, jotta ne olisivat luonteva osa heidän kokonaistekemistään.

Mikä siinä on mielestäsi hedelmällisintä?

E: Se, että palvelu ei rajoitu tiettyyn vaikuttajaan tai edes välttämättä ajatukseen vaikuttajamarkkinoinnista vaan se voi olla esimerkiksi sisältömarkkinointia tai tapahtumavetoinen konsepti. Palvelun tarkoitus on olla aidosti ratkaisukeskeinen.

A: Palvelu pohjautuu aidosti asiakkaan tarpeeseen ja toteutustavassa vain taivas on rajana!

Minkälaista palautetta olette saaneet tähän mennessä?

E: Asiakkaiden keskuudessa palvelu on otettu tosi hyvin vastaan ja ajatus Trootista luovana vaikuttajatoimistona on ottanut hienon loikan eteenpäin.

A: Asiakkaat ovat kokeneet, että olemme oivaltaneet ongelman ytimen hyvin ja keksineet siihen oikeasta näkökulmasta lähtevän ratkaisun.

Mihin suuntaan vaikuttajamarkkinointi on mielestäsi menossa?

E: Uskon, että vaikuttajamarkkinointi tulee menemään oikeaan suuntaan tulevaisuudessa. Mainostajat alkavat ymmärtämään, miten vaikuttajia kannattaa todella hyödyntää sekä sen, että suuresta hypestä huolimatta vaikuttaja ei automaattisesti takaa vaikuttavuutta.

A: Vaikuttajamarkkinointi tulee vakiinnuttamaan paikkansa yritysten markkinointipaletissa osana pitkäjänteistä ja suunniteltua tekemistä.

Ps. Kurkista millaisia kokonaisvaltaisia sisältöratkaisuja olemme jo toteuttaneet esimerkiksi Veikkaukselle, Panasonicille ja Kokoomukselle.