Onko äijjät kuulolla? Trootin ensimmäinen podcast on julkaistu!

”Hei tätä meidän jauhantaahan vois oikeasti olla viihdyttävää kuunnellakin!”, totesivat Tomas Grekov (Tomas), Sami Harmaala (Justimusfilms) sekä Joonas Haapasaari (Ristiote) videopelin pelaamisen lomassa loppuvuodesta 2019. Trootin tuottama Äijjäcast lanseerattiin kaksi viikkoa sitten, jonka jälkeen podcast on kerännyt lähes 30 000 kuuntelua ja kivunnut parhaimmillaan ensimmäiseksi iTunesissa ja viidennelle sijalle Spotifyssa. 

Äijjäcast on viikoittain ilmestyvä miesten lifestyle-podcast, jossa asioista puhutaan eri näkökulmista ilman filtteriä. Ensimmäisellä kaudella keskusteluun päätyvät muun muassa kehopositiivisuus, miesten sheivaaminen eli manscaping ja murrosiän kiusalliset tarinat. Haapasaaren, Harmaalan ja Grekovin jutuissa tabut ovat vain keskustelunaiheita ja kaikelle saa nauraa – etenkin itselleen! 

Podcast on ylittänyt äijjien omat odotukset

“Hienot fiilikset julkaisun jälkeen kyllä! Suunnitelma oli mennä studiolle käytännössä pitämään hauskaa ja heittämään rennosti juttua jätkien kesken. Ei olla stressattu mistään vaan nautittu prosessista ja siksi tän podcastin tekeminen onkin erityisen jees”, toteavat äijjät.

“Palaute on ollut ihan järjettömän hyvää. On ollut myös tosi tärkeää, että jengi on jaksanut laittaa ruusujen lisäksi risuja eli kehitysehdotuksia, joiden pohjalta voidaan kehittää podcastia vielä kovemmaksi”, miehet kiittelevät. 

Podcastit osaksi monikanavaista vaikuttajamarkkinointia

Vaikuttajien tuottamat podcastit ovat löytäneet viimeisen vuoden aikana tiensä suomalaisten kuluttajien korville. Podcastien menestyksen keskeiset tekijät ovat sisällöntuottajien mahdollisuus luoda normaalista sisältövirrastaan poikkeavaa materiaalia sekä päästä osaksi seuraajien arkea uusissa tilanteissa, kuten treeneissä tai työmatkalla. 

Yhä useampi mainostaja on ottanut vaikuttajien podcastit osaksi markkinointiaan. Laadukkaasti suunniteltu brändi-integroitu sisältö, yleisön pitkä sitoutumisaika ja vaikuttajan valmiin yleisön pariin ohjaaminen tarjoavat brändeille mahdollisuuden tavoittaa relevanttia kohderyhmää tehokkaasti. Yhteistyötä on mahdollista syventää monikanavaisella ajattelutavalla, eli ottamalla mukaan vaikuttajien muutkin kanavat Tubesta Snapchattiin ja live-esiintymisiin.

 

Kiinnostuitko podcast-yhteistyöstä? Ota yhteyttä!

 

Äijjäcastia pääset kuuntelemaan täältä: 

https://open.spotify.com/show/4re1495noCNqoNkXAoWgkJ?si=ttP5HafgRvm9NvLgIEKFIA 

https://podcasts.apple.com/fi/podcast/%C3%A4ijj%C3%A4cast/id1498597418

https://play.acast.com/s/aijjacast

Äijjäcastin Instagram-tili:

https://www.instagram.com/aijjacast/