TikTok-mainonta nousee osaksi Trootin markkinointiratkaisujen palettia sekä Suomessa että kansainvälisesti.

TikTok on vuonna 2016 perustettu sosiaalisen median lyhytvideopalvelu. Se on noussut globaaliksi hitiksi ja kerännyt yli 2 miljardia sovelluslatausta. Palvelulla on Suomessa jo  miljoona kuukausikäyttäjää. TikTok on vähitellen avannut mainosohjelmaansa kansainvälisesti. Ohjelmaan otetaan mukaan valikoidusti yrityksiä sekä markkinointiviestinnän toimistoja. Troot on nyt päässyt mukaan TikTokin validoituun mainosohjelmaan, mikä mahdollistaa sekä ostetun mainonnan että vaikuttajamarkkinoinnin TikTokissa Suomessa ja kansainvälisesti.

 

Trootin toimitusjohtaja ja strategi Joona Haatainen on uudesta palvelusta innoissaan. “Olemme viimeisen vuoden aikana tehneet vaikuttajamarkkinointia useiden edelläkävijäbrändien kanssa sekä luoneet brändeille omia TikTok-kanavia. Olemme todella otettuja, että pääsimme edelläkävijänä mukaan tarjoamaan myös TikTokin mainosratkaisuja asiakkaillemme sekä Suomessa että kansainvälisesti”, kertoo Haatainen. 

 

Mainonnan ostamiseen TikTokissa on kaksi tapaa. TikTok Ads on mainonnanhallintajärjestelmä, jonka avulla TikTok-mainontaa voidaan ostaa huutokauppapohjaisesti. Tällä hetkellä Suomessa on mahdollista varattu TikTok -mainonta, eli mainontaa voidaan bookata päiväkohtaisella hinnoittelulla joka sisältää taatun näyttökertamäärän. Tämän lisäksi TikTok tarjoaa Creator Marketplace -työkalun, jonka kautta voidaan bookata yhteistöitä TikTok-vaikuttajilta. Tämä sekä muut mainosmuodot ja järjestelmät ovat käytössä kansainvälisesti valikoiduilla markkinoilla, eivät vielä Suomessa. 

 

“TikTok-markkinointi on vasta lähtökuopissaan. On hienoa, että pystymme tarjoamaan asiakkaillemme kokonaisvaltaisia ratkaisuja heti TikTok-markkinoinnin ensimetreiltä lähtien. Tämä on luonnollinen jatkumo monikanavaiselle osaamisellemme YouTubessa ja Instagramissa”, Haatainen sanoo.  

 

Lisätiedot:

Joona Haatainen

Toimitusjohtaja, Troot Finland Oy

joona.haatainen@troot.fi p. 050 513 3077

 

Troot on vuonna 2014 perustettu luova vaikuttajatoimisto, joka suunnittelee ja toteuttaa monikanavaista vaikuttajamarkkinointia sekä Suomessa että kansainvälisesti. Trootilla on 15 vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijaa Helsingissä.