Troot mukaan TikTokin huutokauppapohjaiseen mainontaan

Troot sai käyttöönsä TikTok Ads -palvelun, jonka myötä voimme tarjota huutokauppapohjaista TikTok-mainontaa sekä Suomessa että kansainvälisesti.

 

Troot pääsi kesäkuussa 2020 ensimmäisten joukossa mukaan TikTokin mainosohjelmaan. Kesän ja syksyn aikana olemme toteuttaneet useita kymmeniä TikTok-mainoskampanjoita Suomessa, ja nyt käyttöön on saatu myös TikTok Ads, jonka kautta mainontaa on mahdollista ostaa huutokauppapohjaisesti eli Facebook-  ja Google-mainonnan tavoin. 

TikTok-mainonta on selkeästi vielä alkutekijöissään. TikTok Ads -palvelun kautta tehty mainonta tarjoaa kohdennusvaihtoehtoja, mutta todettakoon, että kohdennus Suomessa on vielä hyvin rajallista muihin isoihin somekanaviin verrattuna. TikTok-mainontaa ei voi esimerkiksi kohdentaa paikkakuntatasolla, joten se soveltuu tällä hetkellä parhaiten brändeille, joiden kohderyhmä on valtakunnallista. Mainontaa voidaan kuitenkin kohdentaa käyttäjien iän tai sukupuolen sekä kiinnostuksenkohteiden mukaan. Tämän lisäksi materiaalin toistoa voidaan rajata päivä- tai kampanjatasolla ja kampanjoita voidaan optimoida tavoittavuuden, trafiikin sekä konversion mukaan. Kampanjoissa voidaan myös hyödyntää esimerkiksi klikki- tai impressioseurantaa.

 

Miksi yrityksen kannattaa hyödyntää TikTok-mainontaa?

  • TikTok on tehokas keino tavoittaa nuori kohderyhmä. TikTokilla on Suomessa noin miljoona käyttäjää, joista puolet on TikTokin datan mukaan yli 18-vuotiaita. Tästä käyttäjämäärästä 57 % on naisia ja 43 % miehiä. TikTokin parissa vietetty aika Suomessa on noin 77 minuuttia päivässä: luku on selvästi korkeampi kuin muissa EU-maissa. 
  • Kustannustehokkuus. TikTok-mainonnan CPM liikkuu muutamissa euroissa ja esimerkiksi CPC-hinnat ovat parhaimmillaan jopa alle 20 senttiä.
  • TikTokissa on vielä vähän mainontaa, joten markkinoijan on helppo saada nuorten keskuudessa iso SOV muihin somekanaviin verrattuna.

 

Kiinnostaako TikTok-markkinointi tai -mainonta? Ota yhteyttä!