Näin teet toimivan vaikuttajakampanjan TikTokissa

TikTokin kohderyhmään uppoavaan vaikuttajakampanjaan tarvitset oikeat vaikuttajat, kiinnostavan konseptin sekä taitoa tuottaa yksilöllistä, luovaa ja ennen kaikkea TikTok-natiivia sisältöä. Kun tähän kokonaisuuteen lisää vielä hyppysellisen maksettua mainontaa ja kanava-natiivin mainoksen, on toimivan kaupallisen TikTok-kampanjan kakku valmis. 

Vaikuttajamarkkinoinnin ytimessä on yleisön ja vaikuttajan suhteen ymmärtäminen ja arvostaminen. TikTok-kampanjasuunnittelussa myös alustan toiminnallisuus ja trendit on otettava entistä tarkemmin huomioon. Muissa kanavissa kummalliselta ja jopa hassulta kuulostava sisältö voi olla TikTokissa hittimateriaalia. Etkö usko? Katso alta case-esimerkki! 

Me Trootilla konseptoimme TikTokiin luovia kokonaisuuksia, jotka mietitään yhdessä vaikuttajan kanssa tämän kanavaan sopiviksi. Näin sisältö on aidosti vaikuttajan näköistä ja haluttu brändiviesti resonoi vaikuttajan yleisössä.  

CASE: Pirkka jäätelökesä 2020 – Miten jalkauttaa valmis mainonnan konsepti uskottavasti ja tuloksellisesti TikTokiin? 

Pirkka Jäätelökesä -kampanjan lanseeraus 15-24-vuotiaiden kohderyhmässä toteutettiin myös TikTokissa osana isompaa kampanjatoteutusta. Tavoitteena oli tuoda tutuksi Pirkan kattava jäätelövalikoima nuorille relevantilla tavalla. 

Pirkan kesän jäätelökampanja rakentui pirteän, musikaalimaisen mainosfilmin ympärille, jossa tuttu ”Pirkka-kuiskaaja” laulaa ja tanssii tarttuvan biisin. 

Kampanjaan valitut vaikuttajat tuottivat TikTokiin kampanjan teemaa mukailevat sisällöt omaan tyylinsä sekä tukivat julkaisua Instagram-kanavissaan. Tärkeää TikTok-toteutuksessa oli kannustaa vaikuttajia panostamaan omaan tyyliinsä ja antamaan heille mahdollisimman vapaat kädet sisällöntuotantoon. 

 

@helmiella

#kaupallinenyhteistyö #pirkka Tee Tiktok meiän Pirkka jäätelökesä-tanssista, niin käydään kattomassa se ja tykätään siitä!💜🥳 #pirkkajäätelökesä

♬ original sound – Ella & Helmi

@justapränkbro

Me perustettiin oma jäätelöauto yhdessä Pirkan kanssa! 🚐🍦 Mp tää soundi?#kaupallinenyhteistyö #pirkka #pirkkajäätelökesä

♬ Jäätellöö – nikojasanttu

 

 

@sariaalto

#kaupallinenyhteistyö #pirkka Kommentoi emojeilla, mikä on sun kesän suosikkiherkku: 🍓🍦🍒🥗🎂🍫? Mun on jäde, mansikat ja suklaa! #pirkkajäätelökesä

♬ original sound – Sari Aalto

 

Tulokset:

Yli 1200 ihmistä osallistui vaikuttajien luomiin haasteisiin tekemällä oman TikTok-videonsa

Kampanjan sisällöt keräsivät orgaanisesti yli miljoona näyttökertaa

Yhteenlaskettu katseluaika 2 982 tuntia = 124 päivää