Toimivan TikTok-kampanjan resepti

TikTokin kohderyhmään uppoavaan kampanjaan tarvitset sopivat vaikuttajat, kiinnostavan konseptin sekä taitoa tuottaa yksilöllistä, luovaa ja ennen kaikkea TikTok-natiivia sisältöä. Kun tähän kokonaisuuteen lisää vielä hyppysellisen maksettua mainontaa, on toimivan kaupallisen TikTok-kampanjan kakku valmis. 

Vaikuttajamarkkinoinnin ytimessä on yleisön ja vaikuttajan suhteen ymmärtäminen ja arvostaminen. TikTok-kampanjasuunnittelussa myös alustan toiminnallisuus ja trendit on otettava entistä tarkemmin huomioon. Muissa kanavissa kummalliselta ja jopa hassulta kuulostava sisältö voi olla TikTokissa hittimateriaalia. Etkö usko? Katso alta case-esimerkki! 

Me Trootilla konseptoimme TikTokiin luovia kokonaisuuksia sekä yksittäisiä sisältöjä, jotka mietitään yhdessä vaikuttajan kanssa tämän kanavaan sopiviksi. Näin sisältö on aidosti vaikuttajan näköistä ja haluttu brändiviesti resonoi vaikuttajan yleisössä.  

 

CASE: Pirkka jäätelökesä 2020 – Miten jalkauttaa valmis mainonnan konsepti uskottavasti ja tuloksellisesti TikTokiin? 

Pirkka Jäätelökesä -kampanjan lanseeraus 15-24-vuotiaiden kohderyhmässä toteutettiin myös TikTokissa osana isompaa kampanjatoteutusta. Tavoitteena oli tuoda tutuksi Pirkan kattava jäätelövalikoima nuorille relevantilla tavalla. 

Pirkan kesän jäätelökampanja rakentui pirteän, musikaalimaisen mainosfilmin ympärille, jossa tuttu ”Pirkka-kuiskaaja” laulaa ja tanssii tarttuvan biisin. 

Kampanjaan valitut vaikuttajat tuottivat TikTokiin kampanjan teemaa mukailevat sisällöt omaan tyylinsä sekä tukivat julkaisua Instagram-kanavissaan. Tärkeää TikTok-toteutuksessa oli kannustaa vaikuttajia panostamaan omaan tyyliinsä ja antamaan heille mahdollisimman vapaat kädet sisällöntuotantoon. 

Tutustu sisältöihin tässä: 

Helmi&Ella-kaksikon versio Pirkan jäätelötanssista

Nikon ja Santun jäätelötanssi-tulkinta

Nikon ja Santun jäätelöautoaiheinen TikTok, jonka ääniraita on kerännyt yli 653 versiota

Sari Aallon upeasti tuotettu herkkuklippi

Vaikuttajien omien kanavien sisältöjen lisäksi kokonaisuutta tukemaan tuotettiin yhdessä @justapränkbron eli Nikon ja Santun kanssa TikTok-videomainos, jossa juhlistettiin alkanutta kesälomaa sekä kerrottiin tulevista jäätelöseikkailuista yhdessä Pirkan kanssa. Mainos toimi lanseerauksena kesän TikTok-kampanjalle. 

Tulokset:

1 007 186 näyttökertaa 

Yhteenlaskettu katseluaika 2 982 tuntia = 124 päivää

Haasteeseen osallistumisia 1 242 kpl