Blogi

4.6.2020

TikTok-mainonta nousee osaksi Trootin markkinointiratkaisujen palettia sekä Suomessa että kansainvälisesti.

TikTok on vuonna 2016 perustettu sosiaalisen median lyhytvideopalvelu. Se on noussut globaaliksi hitiksi ja kerännyt yli 2 miljardia sovelluslatausta. Palvelulla … Continued

4.3.2020

Onko äijjät kuulolla? Trootin ensimmäinen podcast on julkaistu!

”Hei tätä meidän jauhantaahan vois oikeasti olla viihdyttävää kuunnellakin!”, totesivat Tomas Grekov (Tomas), Sami Harmaala (Justimusfilms) sekä Joonas Haapasaari (Ristiote) … Continued

4.3.2020

Mikä on TikTok ja miten luot TikTokissa onnistuneen kampanjan?

TikTok on yksi maailman nopeimmin kasvavista markkinoinnin alustoista. Mutta miten TikTok valjastetaan tulokselliseksi osaksi monikanavaista vaikuttajamarkkinoinnin kampanjaa?  TikTokin räjähdysmäisen suosion … Continued

4.3.2020

Vaikuttava tapahtuma – vaikuttaja mukaan tapahtumatuotantoon

Vaikuttajien kanssa tuotetut tapahtumat saavat massat liikkeelle. Somevaikuttajat ovat 2010-luvun supertähtiä ja relevantteja live-esiintyjiä, joiden presenssi halutaan kokea myös livenä, … Continued

20.12.2019

Vaikuttajamarkkinoinnin ostaminen Instagramissa helpottuu – uhka vai mahdollisuus?

Viimeaikojen eniten keskustelua herättänyt vaikuttajamarkkinoinnin uutinen on Facebookin Brand Collabs Manager -työkalun testikäytön laajeneminen Instagramiin. Kyseessä on markkinapaikka, jonka avulla … Continued

21.11.2019

Miten luot vaikuttavan Instagram-kampanjan?

Toimivaan Instagram-kampanjaan tarvitset sopivat Instagram-vaikuttajat, kiinnostavan konseptin sekä taitoa tuottaa yksilöllistä ja luovaa sisältöä eri vaikuttajien kanaviin. Trootin palveluvalikoiman uutuuksia … Continued

14.11.2019

YouTube-vaikuttajamarkkinointi tehokkain tapa vaikuttaa nuorten aikuisten ostokäyttäytymiseen

Audiovisuaalinen sisältö on kautta historian ollut pätevin keino vangita yleisön huomio. Troostain käsittelyssä on yksi genren keskeisistä muodoista, YouTube-vaikuttajamarkkinointi, sekä … Continued

7.11.2019

Trootin uudet tekijät: Osa 2

Tuoreimmat troottilaiset tuovat mukanaan eritysasiantuntemusta etenkin Instagramin, podcastien ja blogien osalta. Ulkomuistista löytyvät myös muun muassa kymmenet pastareseptit ja ysäribiisit … Continued

31.10.2019

Vaikuttajamarkkinointi 2020

Miltä tuleva vuosi näyttää vaikuttajamarkkinoinnin saralla? Vaikuttajastrategia markkinoijan työkalupakkiin Vaikuttajamarkkinointi on nähty tähän asti pieninä kokeiluina. Yritykset ryhtyvät viimeistään ensi … Continued

17.10.2019

Näin mittaat vaikuttajamarkkinoinnin ROI:n verkkokaupassa

Vaikuttajamarkkinoinnin suurin kritiikin kohde on ollut mittaaminen ja todellisen vaikuttavuuden osoittaminen. Yksi edelläkävijöistä vaikuttajamarkkinoinnin mittaamisen ja tekemisen saralla ovat olleet … Continued

14.10.2019

Troot satsaa kehitykseen, Nina Leskisestä uusi maajohtaja

Vaikuttajatoimisto Troot järjestäytyy uudelleen satsatakseen strategisempiin palveluihin ja kehitystyöhön. Keväällä 2014 perustettu Töttöröö on jo ehtinyt vaihtaa nimensä Trootiksi, avata … Continued

10.10.2019

Sateenkaariperheen elämästä kertova KAKSI ÄITIÄ ja KAKSOSET Trootille

Ilouutiset jatkuu, saatiin myös toinen mahtava täydennys vaikuttajajoukkoomme! Kahden äidin sateenkaariperheeseen kuuluvat Susanna (30) ja Ella (33) sekä elokuussa 2018 … Continued

9.10.2019

Trootin vaikuttajajoukko kasvaa, valloittava haastekaksikko NikojaSanttu liittyy jengiin!

Saatiin huikea täydennys meidän vaikuttajajoukkoon! Tämän parivaljakon Youtube-kanavalla keskitytään vlogeihin, prankkeihin ja haasteisiin. Saman katon alla asuva kaksikko on tunnettu … Continued

3.10.2019

Näin viet vaikuttajamarkkinoinnin seuraavalle tasolle

Tuoreimman Gartnerin digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan käyrän mukaan vaikuttajamarkkinointi on nyt siinä vaiheessa, että sen tulee todistaa olemassaolonsa merkitys. Pelkät … Continued

19.9.2019

Miksi mainostaja tarvitsee vaikuttajastrategian?

Lue ensin: Mikä on vaikuttajastrategia? Vaikuttajamarkkinoinnin suosio on johtanut siihen, että monien vaikuttajien kanavat pursuavat mainontaa. Liian useat kaupalliset yhteistyöt … Continued

18.9.2019

Uusi vaikuttavuuskartoitus ulkona! Kaupalliset yhteistyöt somessa jakavat mielipiteitä aiempaa enemmän

YouTube on 15-35-vuotiaiden keskuudessa kaikkein vaikuttavin media, vahvistaa meidän OMD Annalectin kanssa tehty tuore selvitys. Kaupallisiin yhteistöihin YouTubessa suhtaudutaan myös … Continued

5.9.2019

Mikä on vaikuttajastrategia?

Monesti vaikuttajamarkkinoinnin keskusteluissa termit menevät pahasti sekaisin. Yksi näistä on strategia. Strategiseksi tekemiseksi virheellisesti yhdistetään usein esimerkiksi pitkäaikainen ambassador-sopimus jonkin … Continued

22.8.2019

Kolme syytä miksi tehdä vaikuttajamarkkinointia

Vaikuttajamarkkinointia kannattaa tehdä kun liiketoiminnalliset perusteet sille ovat olemassa. Mikäli päätät lähteä kokeilemaan, lue ensin alta kolme hyvää syytä miksi … Continued

15.8.2019

Esko ja Annika luotsaavat Strategiset Ratkaisut -palvelua

Vaikuttajamarkkinoinnin pioneereina me Trootissa uskomme harkitun ja pitkäjänteisen vaikuttamisen voimaan. Siksi otimme uuden harppauksen aloittamalla Strategiset ratkaisut -palvelun. Tuore palvelumme … Continued

8.8.2019

Terveisiä vaikuttajamarkkinoinnin villistä lännestä

Vaikuttajamarkkinointi on yksi markkinointiviestinnän suurimmista trendeistä. Koska mainostajalta vaaditaan entistä enemmän ammattitaitoa erottua mainonnan viestitulvasta vaikuttajien kanavissa, me troottilaiset haluamme … Continued

25.6.2019

Työhyvinvointi vaatii tekoja

Nopeasti muuttuvan työn paineista puhutaan paljon, mutta työhyvinvointi vaatii ennen kaikkea tekoja. Me Trootilla olemme kohdanneet haasteen löytää riittävästi työkaluja … Continued

20.6.2019

Trootin uudet tekijät: Osa 1

Troot kasvaa ja kehittyy. Tämän myötä myös nuppilukumme nousee mukavaan tahtiin. Tässä blogipostauksessa esittelemme neljä tuoreinta troottilaista, ja lehtien alkaessa … Continued

6.6.2019

Onnistunut kumppanuus luotiin rohkeudella ja luottamuksella

Millaisia kumppanuuksia vaikuttajat tekevät tänä päivänä? Esimerkiksi, mitä tapahtuu kun vaikuttaja auttaa lanseeraamaan energiajuoman? No vuokrataan tietysti kokonainen vesitorni! PepsiCo:n … Continued

15.5.2019

Miten selvitä vaikuttajamarkkinoinnin viidakossa?

Vaikuttajamarkkinoinnin käyttö osana yritysten markkinointitoimenpiteitä on kasvanut räjähdysmäisesti. Viime vuosina tapahtunut huima kasvu on johtanut alan ja toimintamallien pirstaloitumiseen. Mitä … Continued

7.5.2019

Uudistunut Troot on kaiken kattava vaikuttajatoimisto!

Troot on uudistunut! Luovana ja monikanavaisena vaikuttajatoimistona yhdistelemme sujuvasti osaamistamme vaikuttajamarkkinoinnista, sisältökonsepteista ja tapahtumista. Tästä lähtien Troot tunnetaan Pohjoismaisena Luovana … Continued

24.9.2018

YouTube-analytiikan uudet ominaisuudet – tiesitkö jo nämä?

YouTube on nuorten kohderyhmässä kävijämäärien ja sisältöjen osalta seuratuin sosiaalisen median kanava. Suomessa Tube on kuitenkin alustana edelleen verrattain vieras … Continued

5.9.2018

Uusi kartoitus julki! Tube-videot on Instagram- ja blogisisältöjä vaikuttavampia

Tubettajien toteuttamat YouTube-sisällöt tavoittavat viikottain jo yli 1 miljoonaa nuorta aikuista, selviää meidän OMD Annalectilla teettämästä tuoreesta kartoituksesta, johon vastasi … Continued

30.8.2018

Troot etsii tuottajaa vaikuttajamarkkinoinnin tiimiin!

Etsimme tiimiimme YouTube-tekemisestä innostunutta projektiosaajaa, jolla pysyy hommat hyppysissä ja hymy huulilla kiireessäkin. Tärkein tehtäväsi on toimia projektiliidaajana nimetyissä some-kampanjoissa. … Continued

24.8.2018

Erilainen Tube-kumppanuus toi Vuoden kaupallinen yhteistyö -palkinnon

CASE JUSTIMUSFILMS x AXE 2018 Troot Networkin, mediatoimisto Mindsharen, AXE:n ja Justimusfilmsin yhteistyönä toteutetun kumppanuuden ensimmäinen lyhytelokuva 1980-luvulla voitti lauantaina … Continued

20.8.2018

Are you a sales-minded digital native? We need you!

Do you have a strong sales experience in the field of digital media? Do you love the world of online … Continued

28.5.2018

Yleisön sitouttaminen on digi-videon kulmakivi

Meidän digi-videon tulevaisuuteen keskittyvä ammattilaistapahtuma FOOM PRO keräsi Helsingin Korjaamolle satapäisen yleisön 18.5. Erityisesti algoritmiguru ja sosiaalisen median edelläkävijä Gavin … Continued

19.4.2018

Haemme tiimiimme luovan myynnin osaajaa!

Oletko rohkea myynnin tekijä, joka tuntee mediakentän kuin omat taskunsa? Entä oletko haka ideoimaan sisältöjä ja kiteyttämään konsepteja? Hienoa. Kannattaa … Continued

3.4.2018

Uudenlainen live-show YouTubeen tällä viikolla!

Visio on Trootin ja Rabbit Filmsin uudenlainen nuorten aikuisten ohjelma, jossa käsitellään ajankohtaisia aiheita mutkattomalla otteella. Meidän huipputubettajat Karoliina Tuominen … Continued

1.2.2018

FOOM tulee taas – puhujat nyt julki!

Liikkuvan kuvan mahdollisuuksiin pureutuva FOOM (Future of Online Video & Media) paljastaa toukokuussa digi-ilmiöiden uusimmat salat. Päivätapahtuma FOOM PRO:ssa alan … Continued

26.1.2018

Tänä vuonna räjäytetään Tube-pankki!

Trootin tavoite on ollut videokerronnan uudistaminen. Ainakin osin tässä on onnistuttu: kaupallisten kumppaneiden avulla olemme auttaneet tubettajia kehittymään huippuluokan sisällöntuottajiksi … Continued

12.12.2017

TubeTour valloittaa Suomen taas helmikuussa!

Trootin tubettajien oma show-kiertue nähdään alkuvuonna 14 eri paikkakunnalla ympäri Suomen ja se huipentuu Silja Linen risteilylle huhtikuussa. Jo kolmatta kertaa … Continued

21.11.2017

Mitä on varattu YouTube-mainonta?

Bränditurvallisuus YouTuben ja Facebookin ostetussa mainonnassa on aiheellinen huoli mainostajalle. Mainostajan on vaikea hallita mainosympäristöä, sillä kanavien ja sisällön laatu … Continued

16.11.2017

Meidän Mansikkka julkaisi esikoiskirjan!

Mansikkka eli Maiju Voutilainen on julkaissut runokirjan. Otavan kustantama esikoisteos Itke minulle taivas on tummasävyinen kokonaisuus, joka avaa Maijun omia … Continued

9.10.2017

Etsimme tiimiimme tapahtumamyynnin ammattilaista!

Ovatko tapahtumat intohimosi? Onko myyntihommat hallussa ja verkostoidut luontevasti? Tarjoamme kasvupaikan Suomen ainoan kotimaisen YouTube-videoverkoston tapahtumatiimissä. Loistavan meiningin ja osaavan … Continued

19.9.2017

Töttöröö on nyt Troot! Ja laajentaa Ruotsiin.

Me ollaan nyt Troot Network! Avattiin Tukholmaan toimisto ja lisäksi palkattiin pääkonttorille joukko huippuosaajia. Toiminnan fokus säilyy ennallaan, mutta jatkossa … Continued

19.9.2017

YouTube on nuorten aikuisten arjen tärkein media

Tubettajien tuottaman sisällön päivittäinen seuraaminen on yli tuplaantunut 22-35-vuotiaiden keskuudessa vuoden aikana, selviää tuoreesta kartoituksesta. Töttöröö Networkin Annalectilla teettämästä kartoituksesta … Continued

29.8.2017

Diginatiivi markkinoinnin osaaja! Etsimme sinua.

Analysoitko some-lukuja sujuvasti? Oletko tottunut suunnittelemaan luovia kokonaisuuksia? Entä liidaamaan projekteja? Täydellistä. Töttöröö etsii skarppia tyyppiä digimedia-suunnittelijan ja -tuottajan tehtäviin. … Continued

3.4.2017

Haemme tiimiimme kokenutta myynnin ammattilaista vastaamaan kanaviemme mainosmyynnistä

SALES MANAGER, DIGITAL ADS Oletko kokenut digitaalisten mediaratkaisujen myyjä? Onko online-videokenttä hallussa, asenne ja tiimityöskentelytaidot kohdillaan? Tarjoamme sinulle kasvupaikan Suomen … Continued

23.2.2017

Haussa kaksi uutta Töttörööläistä!

Meillä on nyt haussa johdon assari ja taloushallinnon moniosaaja EXECUTIVE ASSISTANT  Etsimme johdon toiminnan tueksi täsmällistä, uteliasta ja positiivista tyyppiä, jolla … Continued

25.1.2017

Casey Neistat (US) esiintyy ensimmäistä kertaa Suomessa!

Maailmanluokan YouTube-tekijä Casey Neistat saapuu Suomeen huhtikuussa. Yhdysvaltalainen Neistat tähdittää ensimmäistä online-videoon keskittyvää FOOM (Future of Online Video & Media) … Continued

26.10.2016

Sisältöjen helmet ja haasteet Tubessa 2016

Kaupallisten some-kumppanuuksien pelisäännöt puhuttavat. Haastetta lisää tekijöiden vaihtelevat toimintamallit. YouTube-tähdet eli tubettajat ovat lähtökohtaisesti viihdyttäjiä ja inspiraation lähteitä. He palvelevat … Continued

18.10.2016

Haussa tuottaja Töttöröön sisältömarkkinoinnin tiimiin!

Etsimme tiimiimme skarppia, uteliasta ja positiivista tyyppiä, jolla pysyy projektit poikkeuksetta hyppysissä. Tärkein tehtäväsi on huolehtia herkeämättä YouTubessa ja muissa … Continued

31.3.2016

Markkinointi- ja tuotantoassistentti haussa!

Oletko oma-aloitteinen, tarkka ja iloinen tyyppi, jolla on hommat hanskassa? Entä onko asenne ja tiimityöskentelytaidot priimaa? Tästä on hyvä lähteä. … Continued

7.3.2016

Uudet kuviot!

Töttöröön pesue kasvaa vauhdilla. Viimeisten kuukausien aikana se on täydentynyt rautaisilla tuotannon ammattilaisilla, joilla asennetta piisaa. Uusi live-tuottajamme Lauri on … Continued

9.11.2015

Haemme tiimiimme diginatiivia myyntivastaavaa!

Oletko oma-aloitteinen ja utelias myynnin ammattilainen? Onko hommat ja sanat hallussa, asenne ja tiimityöskentelytaidot kohdillaan?  Hyvä. Kannattaa hakea meille töihin! Tarjoamme kasvupaikan Suomen ainoan … Continued

14.9.2015

Mediabisnestä vai agentuuritoimintaa?

Johanna Piispa kirjoitti osuvasti blogiskenen kehityksestä Wau.fi-blogissa. Räjähdysmäinen trendi-ilmiö on jämähtänyt Suomessa pitkälti portaaleihin, joiden ensisijainen tehtävä on tuoda trafiikkia … Continued

2.7.2015

Huippua heinäkuuta!

Kiitos kuluneesta keväästä! Töttöröön hommat ovat menneet hullulla vauhdilla eteenpäin. Ollaan saatu uusia ystäviä ja päästy toteuttamaan ja aloittamaan ihan … Continued

15.6.2015

Tubettaja, tarvitset myös perinteistä mediaa!

Näin väitti viestintätoimisto Ellun Kanojen Anna Inget toissa viikon koulutuksessa Töttöröön tubettajille. Viimeistään perustelujen jälkeen kaikki nyökkäilivät painokkaasti. Vaikka verkkovideoiden … Continued

3.6.2015

Uskottavaa sisältöä!

Teinivuosinani 2000-luvun alussa Kouvolassa elettiin skeittauksen kulta-aikaa. Laudan päällä vietettiin usein kuudesta kahdeksaan tuntia päivässä ja sessareita kuvattiin VHS-kameralla tai … Continued

26.5.2015

Töttörööllä assariharjoittelija haussa!

Oletko oma-aloitteinen, utelias ja positiivinen tyyppi, jolla on hommat ja sanat hallussa? Entä onko asenne ja tiimityöskentelytaidot kohdillaan? Hyvä, jatketaan. … Continued

20.5.2015

YouTube-mainonnan tulevaisuus

Olen viime aikoina tavannut eurooppalaisia YouTube-verkostoja, kansainvälisiä tubettajia, Googlelaisia sekä uusmedioita. Yhteenvetona siitä todettakoon, että online-videon ja some-vaikuttajien käyttäminen mainonnassa … Continued

18.5.2015

Onnea YouTube 10 vuotta!

YouTube on tänään virallisesti 10-vuotias. Kokosimme kaikkien kymmenen tubettajamme suosituimmat videot listaksi! 1. Duudsonit – Pushing Baby Off A Cliff … Continued

6.5.2015

Miten mittaat YouTube-menestystä?

Kaupallisen YouTube-tekemisen tulee olla aina tavoitteellista ja mitattavissa olevaa. Oli tavoitteena myynti, tunnettuuden lisääminen tai uuden tuotteen lanseeraaminen, voi onnistumista … Continued

28.4.2015

Kaitsun kommentti: brändi on rohkea

Sanoisin, että jos viime viikolla Markkinonti & Mainonta -lehden Puhutaan tästä -blogissa mainittu laiska ja pelokas brändi ei ole elänyt poterossa, niin … Continued

21.4.2015

Yritys, anna somen viedä!

Somessa sisältömarkkinointia kannattaa toteuttaa rohkeasti. Brändiviestin esitystapaa on uskallettava mukauttaa reilulla kädellä erityisesti silloin, kun sisältöä julkaistaan some-tekijän omassa profiilissa … Continued

14.4.2015

Muutama sana videoverkostojen roolista

Sanna Ukkola avasi viime viikolla tärkeän keskustelun sisältömarkkinoinnin ja natiivimainonnan suhteesta journalismiin. Ukkolan mukaan YouTube-tekemisen kaupallistuminen on käytännössä riistoa, jossa … Continued

14.4.2015

Jess, Töttöröön blogi on nyt auki!

Me halutaan kertoa YouTube-markkinoinnista ja uusista digitaalisen sisältömainonnan muodoista. Tää on silkkaa sisältöä, ei mikään höpöhöpöblogi.