Back
Elokuun vaihduttua syyskuuhun on hyvä suunnata jo katsetta tulevaan, kun vuoden kaupallisin sesonki starttailee. Loppuvuoden kalenteri on tulvillaan niin vanhoja tuttuja kuin myös uudempiakin juhlapäiviä ja teemoja, jotka tulevat näkymään sekä vaikuttajien että meidän tavallisten some-käyttäjien arjessa. Vaikuttaja- ja somemarkkinoinnin avulla brändi pääsee luontevasti ja ketterästi osaksi näitä ajankohtaisia teemoja luoden samalla oivaltavalla sisältösuunnittelulla seuraajille lisäarvoa, inspiraatiota ja keskustelua kiinnostavien sesonkien yhteydessä.
Esittelemme muutamia teemoja, joita me Trootilla suosittelemme hyödynnettäväksi syksyn kampanjasisällöissä:
Varsinkin brändin verkkokauppaan konvertoivat, vaikuttajavetoiset live shopping -eventit tulevat varmasti kasvattamaan Suomessakin suosiotaan isojen shoppailusesonkien yhteydessä.
Näissä kaukaisesti vanhaa kunnon ostos-tv:tä muistuttavissa livetapahtumissa vaikuttaja tuo oman yleisönsä osaksi brändin kanssa toteutettavaa online-tapahtumaa, joka luo katsojalleen lisäarvoa niin tuotevinkkien, inspiraation kuin tietysti myös hyvien erikoisdiilien muodossa. Kukapa meistä ei rakastaisi erikoistarjouksia – only for you my friend! Suomalaisista brändeistä ainakin Stockmann näyttää ottaneen ilmiön jo osaksi vaikuttajatoimenpiteitään, joten odotamme mielenkiinnolla muidenkin verkkokauppojen lähestymistä esimerkiksi Black Fridayn tai tulevan joulusesongin osalta.
Mikäli mieleesi herää kysymyksiä ja ajatuksia näistä tai muista mahdollisuuksista hyödyntää vaikuttajamarkkinointia osana brändisi markkinoinnillisia tavoitteita, laita ihmeessä meille viestiä!
Tony Stepanow
Account Director
tony.stepanow@troot.fi
+358 50 506 0220