Back
Hyvää työtä, Esperi
Kuinka parantaa työnantajamielikuvaa hoiva-alalla
Esperi halusi kehittää työnantajamielikuvaansa positiivisempaan suuntaan, jotta se olisi työnhakijoille houkutteleva vaihtoehto kilpaillulla hoiva-alalla. Mainekriisiä seuranneen aktiivisen kehitystyön hyviä tuloksia oli aloitettu tuomaan sosiaalisen median kanaviin, mutta sisältöihin kaivattiin luovempaa ja toistettavampaa otetta, joka huomioi tehokkaammin kanavien lainalaisuuksia.
Oivalsimme, että hoiva-alan tekijät kuulevat mieluummin yrityksen toiminnasta ja arvoista vertaisiltaan kuin yrityksen itsensä kertomana. He haluavat nähdä sisällöissä samaistuttavia ammattilaisia ja aitoa arkea. Sisältöjä, jotka kertovat minkälaista työ konkreettisesti on ja minkälaisessa porukassa sitä tehdään. Sisällöt viestivät samalla Esperin arvojohteista visiota: Esperillä asuu Suomen onnellisimmat asukkaat. Ilman hyvää ja toimivaa työyhteisöä ei ole onnellisia asukkaita.
Esperin ja Trootin yhteistä sometekemistä ohjaamaan luotiin Hyvää työtä -konsepti, joka tuo esperiläisten arjen hyvän työn ja onnelliset asukkaat esiin. Meta- ja viime vuodesta lähtien myös YouTube-kanavilla esiintyvät Esperin työntekijät ja asukkaat ikääntyneiden, kehitysvammaisten ja mielenterveyskuntoutujien yksiköistä. Kanavalla katsojat pääsevät seuraamaan muun muassa ikääntyneiden ajatuksia Esperi-arjesta, mielenterveys- ja päihdekuntoutujien matkaa Esperin tukemana, kehitysvammaisen asukkaan arjen aktiivisia ajanviettohetkiä työntekijöiden kanssa sekä kuulemaan mikä tekee kunkin kodin vakkarityöporukasta juuri heidänlaisen – porukan, johon kannattaa hakea mukaan.
Somesisältöjä syvennettiin myös artikkelituotannolla, jotta Esperiä harkitsevat työnhakijat ja asukkaiden omaiset pääsevät tutustumaan esperiläisten tarinoihin pidemmässä tekstimuodossa. Haastatteluun ovat päässeet niin sairaanhoitajat, lähihoitajat, asukkaat kuin yksiköiden esihenkilöt. Kuvausten yhteydessä tuotimme myös still-kuvia rekrytoinnin käyttöön.
Vuonna 2024 nousu pois Suomen huonomaineisimpien yritysten listalta
Hakemusten määrien ja laadun kasvu
Useampi viraalisisältö – suosituimmalla sisällöllä 248 000 orgaanisesti näyttökertaa ja 14 tuhatta tykkäystä
Trootin kanssa yhteistyö on alusta asti ollut sujuvaa. Olemme olleet erityisen vaikuttuneita luovasta lähestymistavasta, ja vaivattomasta tavasta viedä asioita ideasta toteutukseen. Troot on kuunnellut matkan varrella meidän toiveitamme ja palautteitamme, ja olemme yhdessä saaneet hiottua sellaiset sisältökonseptit, jotka näyttävät ja tuntuvat meiltä. Yhteistyö Trootin kanssa on ollut todella tärkeä elementti työnantajakuvan kehittämisessä, ja olemme saaneet sitä kautta laadukasta ja potentiaalisia työnhakijoita puhuttelevaa sisältöä sosiaalisen median kanaviin.