Back
Tarina siitä, miten erottua pikaruoan kovasti kilpaillussa kategoriassa ja puhutella uniikkeja zetoja heidän omalla kielellään vahvaa ostoon ohjaamista unohtamatta.
What’s in your MäkBäg -kampanjan tavoitteena oli parantaa MacDonald´sin brändimielikuvaa nuorten kohderyhmässä (Z-sukupolvi eli 15-25 -vuotiaat) ohjata MacDonald´s -sovellukseen ja sen kautta ostamaan alemman hintapisteen Value-tuotteita
Z-sukupolvella on omat selkeät suosikkinsa pikaruokaravintoloiden suhteen ja leirijako on lähes yhtä tiukkaa kuin iPhone vs. Android -asetelmassa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö leiriä voisi vaihtaa – vaikka zetat haluavat profiloitua ennen kaikkea yksilöiksi, on kavereilla ja sosiaalisen median vaikuttajilla kuitenkin paljon valtaa zetojen mielipiteisiin.
Kampanjakonseptin ja vaikuttajaprofiilin luominen aloitettiin perehtymällä siihen, mikä aidosti puhuttelee ja kiinnostaa z-sukupolvea.
"Mäkkärin Value-tuotteet ovat zetoille itseilmaisun väline ja keino ilmentää omaa luovuutta"
Nostimme MäkBäg-konseptin ytimeen helposti tunnistettavan elementin, Mäkkärin ikonisen, ruskean takeaway-pussin. MäkBäg-konsepti flirttaileekin somessa aiemmin nähdyille “What’s in your bag?” tai “Paljon sun outfit maksaa?” -sisältötrendeille, joiden välityksellä zetat ilmentävät persoonaansa ja maailmaansa.
"Mitäpä jos emme luokaan varsinaista uutta tuotetta/tarviketta, vaan hyödynnämme jotain hyvin tunnistettavaa, olemassa olevaa asiaa ja nostamme sen esiin aivan uudesta näkökulmasta?"
Vaikuttajien yleisö kommentoi ahkerasti MäkBägien sisältöä ja esitti myös omia toiveitaan bägin sisällöstä, mikä rakensi suunnitellusti kampanjan mielikuvallisia tavoitteita.
Yhteensä MäkBäg-mobiilietuja lunastettiin yli 10K kappaletta! Näiden myyntiarvo oli yhteensä 99K Euroa. Samaan aikaan McDonald’sin kokonaismyynti kasvoi ja saavutti kaikkien aikojen ennätystasot!
MolyBros: Ibrahim Manza, Abdirahman Keinaan
Veeti Ossi
Nella Laakso
Netta Eleonoora
Tony Stepanow (Account Director), Reetta Kallio (Creative), Joona Haatainen (Strategist), Stefani Kirilova (Creative Strategist), Essi Knuuti (Creative Producer)
Laura Linna (Digital Campaign Specialist), Olli Tiainen (Marketing Manager), Mikko Poutanen (Marketing Manager), Ari Lamminen (Digital Consultant), Jan Surapha (Customer Engagement Director)
Kalle Wallin (Creative Director), Olli-Pekka Sipilä (Client Director),
Markus Malmberg (Copywriter), Matti Räty (Art Director)
Ville Koivisto (Project Director), Niina Tuominen (Project Director)
Julia Nevalainen (Junior Content), Henrietta Tastula (Creative Strategist)
Kati Koivupalo (Graphic Designer)
Vaikuttajasisältöjen orgaaninen tavoittavuus