Back
Kauppakeskus Kampin somekanavien sitoutuminen ja seuraajamäärä kasvuun sisältöstrategialla ja kanavanatiiveilla sisällöillä
Kauppakeskus Kamppi haluaa inspiroida kuluttajia somekanavissaan ja sen kautta kasvattaa vetovoimaansa sekä kauppakeskuksen kävijämääriä. Trootin ja Kampin yhteistyön ensisijainen tavoite on auttaa Kamppia kasvattamaan somekanaviensa sitouttavuutta ja seuraajamääriä, jotta kuluttajien kiinnostus Kamppia kohtaan saadaan kasvuun.
Yhteistyömme Kampin kanssa alkoi syksyllä 2023 laajalla somestrategiatyöllä, joka käsitti Kampin olemassa olevista somekanavista Instagramin ja Facebookin. Lisäksi työssä luotiin strategia täysin uudelle kanavalle, TikTokille. TikTokista haluttiin luoda relevantti osa Kampin somemarkkinointia ja sen kautta tavoittaa uutta, nuorempaa kohderyhmää. Työssä määriteltiin somemarkkinoinnin tavoitteet ja mittarit, kohderyhmät ja seuraajapersoonat sekä kanavien roolit ja kanavalupaukset. Kaikille kanaville luotiin myös jatkuvat sisältötyypit, omaleimaiset tonaliteetit ja visuaaliset linjat.
Kampin sisältötyyppien tehtävä on tarjota vinkkejä, inspiraatiota, viihdettä ja informaatiota Kampin tapahtumista. Sisällöissä pureudutaan ajankohtaisiin muodin, hyvinvoinnin, kauneuden ja sisustuksen trendeihin ja sesonkeihin, testataan Kampin ravintoloita ja palveluita, esitellään Kampissa työskentelevien arkea sekä otetaan osaa nuorta yleisöä puhutteleviin trendeihin. Kaikki sisällöt on suunniteltu tuottamaan konkreettista lisäarvoa Kampin nykyisille ja uusille asiakkaille.