Back
Miten Novita rakensi virkkaamisesta ilmiön TikTokin avulla?
Kampanjaa varten luotiin Luovasti (virkkuu)koukussa -konsepti, jonka tavoitteena oli vaikuttajamarkkinoinnin keinoin saada yleisö kiinnostumaan ja inspiroitumaan virkkaamisen helppoudesta.
Luovasti (virkkuu)koukussa -konsepti toimi punaisena lankana kampanjassa, jossa jokainen vaikuttaja valitsi yhden virkattavan asusteen tai vaatteen omaan tyyliinsä sopivaksi. Kampanjalla haluttiin viestiä, että jokainen nuori pystyy luovuudellaan vaikuttamaan omaan tyyliin ja toimimaan samalla vastuullisesti.
Vaikuttajien sisältöjä jaeltiin ostetulla mainonnalla hyödyntäen TikTok mainonnan Video Views -ostotapaa, jotta sisältö ohjattiin käyttäjille, jotka oikeasti ovat kiinnostuneita ja kuluttavat sisältöä. Muutaman vaikuttajan sisällöstä ohjattiin tutustumaan tuotteisiin Novitan verkkokauppaan ja muista ohjaus oli offline-konversioon.
Vaikuttajasisällöt olivat autenttisia ja jokainen vaikuttaja sai virkata asusteen tai vaatteen, joka vastaa omaa osaamistasoaan. Kampanjan onnistuneet tulokset näkyvät niin vaikuttavina lukuina, kuin käytännössä. Novitan ohjeiden avulla virkattuja asusteita ja vaatteita oli mahdollista löytää kesän 2024 festaripukeutujien päältä.
2 255 396 näyttökertaa
15 990 klikkiä nettisivuille
899 kommenttia
7.48 sek keskimääräinen katseluaika