Barot's

No items found.

Miten valjastaa sosiaalisen median kanavat osaksi ravintolaketjun tunnettuuden rakentamista ja myynnin kasvua?

Barot’s on suomalainen fast casual konseptin omaava ravintolaketju. Yrityksen unelma ja tavoite on tehdä hyvästä ruoasta vieläkin parempaa ja maistuvampaa. Miten valjastaa sosiaalisen median kanavat, joissa Barot’sin tavoitelluin kohderyhmä viettää suuren osan ajastaan, osaksi ravintolaketjun tunnettuuden rakentamista ja myynnin kasvua? Miten saada kohderyhmä seuraamaan somessa yritystä ja vierailemaan ravintoloissa ympäri Suomen?

Tavoite

Tavoittenamme oli kasvattaa Barot’sin tunnettuutta ja brändimielikuvaa, löytää ravintolaan uusia potentiaalisia asiakkaita ja kasvattaa vuorovaikutusta someseuraajien, eli Barot’sin oman No Compromises -yhteisön kanssa.

Insight

Yrityksen kohderyhmä kuluttaa samaistuttavaa, viihdyttävää ja inspiroivaa sisältöä somessa. Kulutettavista sisältömuodoista suosituin on tällä hetkellä ehdottomasti lyhytvideo. Kuluttajat käyttävät sosiaalisen median kanavia myös entistä enemmän hakukoneena. He valitsevat ruokapaikat suositusten ja mielikuvien avulla.

Ratkaisu

Troot päivitti Barot’sin sosiaalisen median strategian ja loi  jatkuvat monikanavaiset sisältöformaatit, jotka jalkautuvat niin Instagramiin, Facebookiin, TikTokiin kuin Youtube Shortseihinkin. Sisältöformaatit helpottavat mitattavuutta ja tukevat brändin visuaalista linjaa sekä mahdollistavat sisältöjen kotiutumisen brändille.

Suunnittelemme ja tuotamme kuukausittain Barot’sin kohderyhmälle kiinnostavaa, viihdyttävää ja informoivaa sisältöä, joka antaa heille mahdollisuuden myös vuorovaikutukselle. Hauskat, rennot ja tyylikkäät sisällöt syntyvät yhdessä Barot’sin kanssa ja videoiden kasvoina toimivat sekä henkilökunta että asiakkaat.

Tulokset

Sisällöt ovat jo itsessään kanavanatiiveja ja koukuttavia, jonka takia ne eivät vaadi paljoa mediabudjettia. Sisällöissä pyritään välttämään mainosmaisuutta ja jäykkyyttä. Mainonnalla jaeltuihin sisältöihin on lisätty sisältöön sopivia ohjauksia Barot’sin nettisivuille, joiden avulla olemme saaneet siirrettyä onnistuneesti yleisöä nettisivuille menun ja ravintoloiden pariin. Tuotettuja sisältöja ollaan päästy hyödyntämään myös somen ulkopuolella. Nykyään tuotekuvia voit löytää mm. Barot’sin menusta.

@barots_official

Jos me sanotaan sun kaverin nimi, se on velkaa sulle burgerin lähimmästä Barot's ravintolasta! 🍔😃

♬ alkuperäinen ääni - Barot's
@barots_official Vastaavatko mainoskuvat todellisuutta? 🍔 🧐 Jos meiltä kysytään niin aina! Meillä burgerit ovat yhtä herkullisen näköisiä niin paikan päällä kuin kuvissa – eikä makukaan ole hullumpi!🤤 #barots #burgeri #parastapaikanpäällä #nocompromises #burgeriravintola ♬ alkuperäinen ääni - Barot's
@barots_official Huomio sisäpiiriläiset! Ollaan teitä varten pistetty tulille upouusi SALAINEN Barot'sin lounaslista. 🤫🍔 Tuu arkena lounasaikaan Barot'sille syömään ja tiedustele kassalla lounasetua, niin työntekijä kyllä tietää mistä puhut ja antaa sen sulle kassan alta. 😄 Hintaa yhdelle lounaalle jää 13,50 €. Makunystyrät ja lompakko kiittää! 😋 #barots #lounastarjous #lounas #burgeri #parastapaikanpäällä #nocompromises #fastcasual #burgerhetki #ravintola ♬ alkuperäinen ääni - Barot's
TULOKSET

+2300 uutta seuraajaa

+9.5 sek videoiden keskimääräinen katseluaika