Tallink Silja

Luova suunnittelu
TikTok
Vaikuttajamarkkinointi
Strategia

Social Space kannustaa nuoria luovaan sisällöntuotantoon

Lähtökohdat:

Tallink Silja haluaa varmistaa, että perhematkustajat saavat parhaat mahdolliset puitteet yhteisille elämyksille. Laivalta löytyy kaikenikäisten pelihuone ja lasten leikkimaailma, mutta miten Tallink Silja voisi tehdä risteilystä entistä hauskemman kokemuksen erityisesti teineille? Minkälaista uudenlaista tekemistä Tallink Silja voisi tarjota nuorten yhteisiin hetkiin laivalla?

Strategia ja insight:

TikTokin myötä somenatiivit nuoret ovat entistä kiinnostuneempia luovasta sisällöntuotannosta. Pelkästään Suomessa julkaistaan yli 450 000 TikTok-videota päivässä. Maailmalla suosiotaan kasvattavat selfiemuseot, jotka innostavat kiehtovilla ja leikkisillä lavasteilla omien videoiden ja kuvien tuotantoon. Päätimme suunnitella nuorille oman tilan, joka inspiroi luovaan seikkailuun laivalla.

Luova ratkaisu:

Social Space on maailman tiettävästi ensimmäinen minikokoinen selfiemuseo laivalla. Se kannustaa nuoria luovaan sisällöntuotantoon yhdessä kavereiden, sisarusten ja vanhempien kanssa. Social Space -installaatio pystytettiin Tallink Siljan Baltic Princess -laivalle kesällä 2024. Huoneen visuaalisuus lainaa kauniista suomalaisesta saaristosta, jossa laiva seilaa Turun ja Ruotsin välillä. Social Space on kuin lyhytvideo- ja kuvastudio, joka tarjoaa puitteet hassuttelulle, hauskanpidolle ja uuden oppimiselle. Vinkkejä sisällöntuotantoon tarjoavat nuorten suosikkivaikuttajien tekemät inspiraatio- ja opastusvideot.

No items found.
TULOKSET