Caverion

Käsikirjoitus
Sisällöntuotanto
Strategia

Miten kiinteistötekniikkayhtiö Caverion hyödynsi somen mahdollisuuksia osana työnantajamielikuvan rakentamista?

Miten kiinteistötekniikkayhtiö Caverion voisi hyödyntää sosiaalisen median mahdollisuuksia osana työnantajamielikuvan rakentamista ja rekrykampanjointia? Miten tehdä rekrymarkkinointia rohkeammin? Miten lisätä tietoisuutta Caverionista ja toimialasta?

Insight

Sosiaalisessa mediassa aidot ihmiset ja helposti lähestyttävät tarinat toimivat usein tehokkaammin kuin käsikirjoitettu tai kiillotettu liian mainosmainen sisältö. Caverionin ydinkohderyhmä 20-35v nuoret aikuiset ovat digiorientoituneita, medialukutaitoisia yksilöitä, jotka kuluttavat sosiaalisessa mediassa huumorisisältöä.

Luova ratkaisu

Luodaan Caverionille räätälöity brändiviihdesarja “Caverit”, jossa pääosassa ovat Caverionin omat työntekijät – caverit.  5-osainen sarja keskittyy cavereiden työkulttuuriin ja päivittäiseen työhön mockumentary-tyyliin. 

Jotta kohderyhmä ottaa sarjan omakseen, on käsikirjoitus tehtävä "kieli poskessa" unohtamatta itseironiaa sekä ajankohtaisia TikTok-ilmiöitä. Jokainen viihdesarjan osa kannustaa hakemaan Caverionille Caveriksi.

Jotta hyvä sisältö saadaan esiin mahdollisimman monelle silmäparille ja ostopolku vietyä loppuun saakka, tehdään ostetun TikTok-mainonnan suunnitelma ja ohjataan tätä kautta katsojat rekrytointisivulle.

@caverionfinland POV: Joudut markkinoinnin kynsiin 👹 Jos kahvi ja/tai pulla maistuu, tuu meille caveriksi! 👉 https://rekry.caverion.fi/ #caverion#fyp#suomitt#rekry ♬ original sound - Caverion Suomi
@caverionfinland Kuvastiko Harrin #dayinthelife juuri sun unelmien työpäivää? 😮‍💨 Jos kyllä, tuu meille caveriksi 👉🏻 rekry.caverion.fi #caverion #suomitt #fyp ♬ original sound - Caverion Suomi
@caverionfinland Oliko amatimies-ASMR musiikkia korvillesi? 🎶 Olet sillon ehkä juuri hakemamme uusi työcaveri ➡ rekry.caverion.com #suomitt #sinullesivu #fyp ♬ alkuperäinen ääni - Caverion Suomi
TULOKSET