Back
Toimivaan Instagram-kampanjaan tarvitset sopivat Instagram-vaikuttajat, kiinnostavan konseptin sekä taitoa tuottaa yksilöllistä ja luovaa sisältöä eri vaikuttajien kanaviin. Trootin palveluvalikoiman uutuuksia ovat nyt myös kevyet Instagram-sisältökampanjat.Instagram on vakiinnuttanut lujan jalansijan vaikuttajamarkkinoinnissa. Brändimielikuvan rakentamisen ja -lojaliteetin vahvistamisen lisäksi Instaa kannattaa suosia etenkin taktisissa kampanjoissa. Troot tarjoaa nyt räätälöityjä Instagram-kampanjoita, joilla vastataan asiakkaiden tarpeeseen tehdä kevyitä ja nopeita kampanjoita.
Vaikuttajamarkkinoinnin ytimessä on yleisön ja vaikuttajan suhteen ymmärtäminen ja arvostaminen. Trootin vahvuuksia ovat luovat sisällöt, jotka mietitään yhdessä vaikuttajan kanssa tämän kanavaan sopiviksi. Näin sisältö on aidosti vaikuttajan näköistä ja haluttu viesti resonoi vaikuttajan yleisössä. Tämä eroaa esimerkiksi applikaatioiden kautta tilatuista vaikuttajakampanjoista, joita on helppo ostaa mutta joiden sisällöt ovat harvemmin suunniteltu vaikuttajakohtaisesti.Tarkkaan valittujen vaikuttajien avulla mainostajan viesti saa kustomoidun sisällön. Yli 10 000 seuraajan tileillä pystyy toteuttamaan myös taktisia, verkkokauppaan tai asiakkaan sivustolle ohjaavia kampanjoita.
Naisille suunnattuja urheiluvaatteita valmistava Röhnisch halusi lisätä bränditunnettuutta suomalaisten nuorten naisten keskuudessa ja viestiä tuoteuutuuksista. Vaikuttajaksi kampanjaan valikoitui suosittu lifestyle-vloggaaja ILONA, joka esitteli Instagram-tilillään omia suosikkejaan Röhnischin uutuuksista. Seuraajille annettiin myös mahdollisuus hyödyntää yksilöllistä alekoodia Röhnischin verkkokaupassa. Instagram Stories -tarinoiden kautta kampanjasivulle ohjautui yli 2 300 katsojaa.
Avainlippu halusi nostaa tunnettuutta nuorten kohderyhmässä, pysäyttää asiakkaan ostopäätöksen äärellä ja auttaa tätä arvovalinnan tekemisessä. Tavoitteena oli myös motivoida suomalaiset ostamaan Avainlippu-tuotteita ja -palveluita sekä ymmärtämään sen työllistävä vaikutus.Luontevasta ja pohdiskelevasta kerronnastaan tunnettu vloggari Hermanni toteutti kampanjan Avainlippuun liittyvänä Instagram Stories -visailuna. Toteutus oli erinomainen esimerkki yleisöä sitouttavasta ja osallistavasta sisällöstä, josta kumpusi aktiivista keskustelua. Stories-kokonaisuuden nähneistä 67 % vastasi visailuun.
Instagram-kampanjat ovat oikea valinta etenkin taktisempien toteutuksien tai pienten lanseerausten yhteydessä. Isoissa kampanjoissa, kuten esimerkiksi brändimielikuvaa muutettaessa, tarvitaan monikanavaisia kampanjoita sekä toistoa, joiden avulla viesti jää tehokkaammin seuraajien mieleen.Ota yhteyttä, jos kiinnostuit!