Kaisa Suomela

19.9.2024

Ei tosikoille – eli miten PAULA valtasi TikTokin

Aina välillä on mukava palata ajassa taaksepäin ja muistella menneitä. Trootin työpöydän kautta kulkee vuodessa kymmeniä ja kymmeniä vaikuttajamarkkinoinnin kampanjoita, joista Dr. Oetkerille suunniteltu ja toteutettu PAULA-vanukkaan TikTok-vetoinen kampanja oli ehdottomasti yksi viime vuoden kohokohdista! Haaste: PAULA-vanukas on tunnettu tuote ja brändi lasten sekä vanhempien päivittäisostopäättäjien keskuudessa. Mutta miten tehdä PAULA-vanukkaasta haluttava ja relevantti nuorten (15-24 -vuotiaat miehet ja naiset) kohderyhmässä? Tavoite:

  • Päivittää PAULA-vanukkaan mielikuvaa nuorten aikuisten kohderyhmässä toteuttamalla juuri tätä kohderyhmää puhuttelevaa sisältöä.
  • Kampanjan reach eli vaikuttajien tavoittavuusluvut, kanavakohtaiset luvut. Tuotteiden myynnin kasvu.

Ratkaisu: Z-sukupolven nuoret suhtautuvat mainontaan kriittisemmin kuin aiemmat sukupolvet. Siksi vaikutus kohderyhmään pitää tehdä koukuttavalla sisällöllä ja kiinnostavalla tarinalla. PAULA-vanukas on monelle teinille lapsuudesta tuttu ja sen mainosjingleen suhtaudutaan nykyisin huumorilla. PAULA haastoi nuoren kohderyhmän keskuudessa suositut TikTok-vaikuttajat Weksin, Ellan & Helmin, Monailonan, Nikon ja Santun, Sari Aallon sekä TUULIn luomaan omat versionsa legendaarisesta mainoskappaleesta tai mainoksesta. Sisällöissä hyödynnettiin PAULA-brändin maailmaa ja nostalgisoitiin suhdetta tuotteeseen.

@tuulitiktok

#kaupallinenyhteistyö #paulankaverit #paulalehmä #supervanukas @paula_lehma / uudelleenloin Paula Vanukkaan tunnaribiisin 💙 tykkää jos muistat tän!

♬ original sound - T U U L I
@weksii

TYKKÄÄ JOS REPESIT IHAN LOPUSSA! 😂 Tuu kattoo mun ig-stoori! 😏 #kaupallinenyhteistyö #paulankaverit #paulalehmä #supervanukas @paula_lehma

♬ original sound - Weksi 🧡
@justapränkbro

#kaupallinenyhteistyö Tässä meidän tekemä versio legendaarisesta @paula_lehma mainoksesta! 😜 Mp? #paulankaverit #paulalehmä #supervanukas

♬ Paula Vanukas tunnari remix - nikojasanttu

Tulokset:

Kampanjalla keräsi ilman maksettua mainontaa yli 4 miljoonaa TikTok- ja 500 000 Instagram -näyttökertaa, joista 63% oli 18-24 vuotiaita, 58% naisia ja 42% miehiä.

Vaikuttajien PAULA-vanukas TikTok-sisältöjen parissa vietettiin 20 881 tuntia eli 870 päivää! Videoita katseltiin keskimäärin vaikuttajasta riippuen kolmestatoista aina 35:een sekuntiin. Sisällöistä tykättiin TikTokissa 313 500 kertaa, Instagramissa 35 000 kertaa.

Kampanja onnistui myös PAULA-vanukkaan brand lift - tutkimuksen näkökulmasta erinomaisesti, huomioarvio oli korkea ja yhden huomioarvoprosentin hinta merkittävästi benchmark-lukuja alempi.

Haluatko lisätietoa? Ota yhteyttä tiimiimme!
Ota yhteyttä
Webinaaria ei löydy