Tuoreimman Gartnerin digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan käyrän mukaan vaikuttajamarkkinointi on nyt siinä vaiheessa, että sen tulee todistaa olemassaolonsa merkitys. Pelkät näyttökerrat ja peukut eivät riitä, vaan vaikuttajamarkkinoinnin pitää tuottaa liiketoiminnan tavoitteita tukevia tuloksia.Tässä muutama konkreettinen keino miten tehdä vaikuttajamarkkinoinnista tehokkaampaa.
1. Luo yksittäisten postausten sijaan jatkuvuutta
Vaikuttajamarkkinoinnin tehokkuus perustuu vaikuttajan ja yleisön välisen uniikin suhteen hyödyntämiseen. Yksittäisen postauksen ostamisen sijaan kannattaa vaikuttajan kanssa luoda esimerkiksi sisältösarja. Sarjan avulla rakennat parhaimmillaan sekä kiinnostavan sisältöilmiön että luontevaa toistoa kohderyhmässä. Yksi toisto harvoin johtaa ostopäätökseen.
2. Jakele ostetulla mainonnalla
Viimeistään sisällön suunnitteluvaiheessa kannattaa ottaa huomioon ostetun mainonnan hyödyntäminen vaikuttajan kanavissa, harvoin pelkkä orgaaninen näkyvyys nykyään riittää. Laadukkaan sisällön jakelua on järkevää tukea vaikka YouTube-mainonnalla tai Instagramin uusilla brändimainoksilla. Näin tavoitat laajemman yleisön kustannustehokkaammin. Lisäksi tutulla kasvolla ja some-natiivilla sisällöllä saavutat usein paremman huomioarvon.
3. Muista taktinen häntä
Usein mainostaja pyrkii saamaan yhdellä postauksella kaikki haasteensa ratkaistua. Tämä ei valitettavasti toimi. Kun jokaisella sisällöllä on suunniteltu paikka ja rooli kokonaisuudessa, saadaan viesti paremmin perille. Esimerkiksi sen jälkeen kun YouTube-videolla on luotu yleisöä kiinnostava konteksti, on katselijoita mahdollista ohjata tehokkaasti verkkokauppaan Instagram Stories -postausten tai YouTuben uudelleen markkinoinnin avulla.Haluatko viedä vaikuttajamarkkinoinnin uudelle tasolle? Ota yhteyttä sales@troot.fi