Millaisia kumppanuuksia vaikuttajat tekevät tänä päivänä? Esimerkiksi, mitä tapahtuu kun vaikuttaja auttaa lanseeraamaan energiajuoman? No vuokrataan tietysti kokonainen vesitorni!PepsiCo:n omistama virvoitusjuomabrändi Mountain Dew halusi käyttää vaikuttajia apuna uuden energiajuoman Jumpstartin lanseeraamisessa Suomessa. Ensimmäisessä yhteistyössä viime syksynä tuote ja brändi näkyivät saumattomasti Herbalistin ja Lakon uuden pelikanavan tekemisessä. Tänä keväänä jatkuneen menestyskampanjan toteutuksessa yhdistyivät vaikuttajan rohkeus ja pitkäaikainen haave. Asiakas halusi tavoittaa 16-30-vuotiaiden kohderyhmän mahdollisimman laajasti. Kampanja lähti asiakkaan toiveesta ilmiöittää brändiä erottuvien tekojen kautta ja olla sisällöllisesti rohkea. Lähtökohtana oli uskottava tekeminen ja kohderyhmän arvostaminen.
Eeppiset lanit korkeuksissa
Keväällä Mountain Dew halusi lanseerata juoman uuden makuversion. Herbalistille annettiin vapaat kädet ideoida uutta lanseerausta ja sen integrointia omalle kanavalleen.Herba oli jo pitkään halunnut järjestää eeppiset lanit, mieluusti vielä mahdollisimman korkealla paikalla, ja pohtinut tälle sopivaa toteutustapaa. Mountain Dew mahdollisti haaveen kun Haukilahden vesitorni vuokrattiin ja Herba kavereineen pääsi lanittamaan siellä kokonaisen yön. Luonnollisesti jääkaappi oli täynnä kylmää energiajuomaa, jotta vireystasot pysyivät yllä. Uniikin katselukokemuksen tarjonnut kampanja keräsi valtavan suosion.
Molemminpuolinen luottamus tärkeää
Parhaimmillaan kaupalliset kumppanuudet perustuvat mainostajan ja vaikuttajan pitkäaikaiseen luottamussuhteeseen. Tämä luottamus takaa siivet rohkeillekin toteutuksille."Ehdottomasti parasta tässä yhteistyössä on se, että asiakas kuuntelee ja luottaa meidän visioon ja antaa meidän toteuttaa sen. Tämä on yritykseltä upeeta heittäytymistä ja osoittaa kovaa luottoa siihen, että me tiedetään millä tavalla tuote tulee parhaiten esille, miten mulla on mukavinta itsellä tekijänä ja miten katsojat viihtyy", Herbalisti eli Juuso Karikuusi kertoo.Hyvä vaikuttajamarkkinointi tuottaa lisäarvoa vaikuttajalle sekä tämän yleisölle ja sitä kautta myös brändille."Parasta vesitornivideossa oli, että pääsi luomaan ja kokemaan se tapahtuma mikä me tehtiin itse alusta loppuun. Mahtavaa oli saada paikalle omia frendejä ja mun katsojista sellaisia tyyppejä, joita olen halunnut tavata mutta tuntenut vaan netin välityksellä. Nyt tapaamiseen oli mahdollisuus ja vielä noin hienoissa puitteissa", Juuso listaa kampanjan parhaita puolia.YÖLANIT VESITORNISSA on kevään 2019 osalta Herbalistin kanavan toiseksi suosituin video katseluajassa mitattuna. Videota on katsottu käsittämättömät 16 000 tuntia!