Joona Haatainen

19.9.2024

#suomitoimii yhdessä vaikuttajien kanssa

Toukokuun lopussa suomalaisilla oli edessään eriskummallinen kesä. Vaikka COVID19-rajoitustoimenpiteitä oltiinkin jo hölläämässä, oli edelleen tärkeää kunnioittaa hyviä koronakäytäntöjä ja noudattaa näitä niin arjessa kuin juhlassakin sekä kesäloman menoissa ja meiningeissä.Troot toteutti yhdessä Valtioneuvoston kanslian #suomitoimii-hankkeen kanssa kampanjan, jonka tavoitteena oli luoda positiivista yhteishenkeä sekä luoda nuorille, nuorille aikuisille ja perheille toivoa tulevasta. Eturivin YouTube- ja somevaikuttajien johdolla jaettiin vinkkejä aktiiviseen ja hauskaan kesälomaan vallitsevista rajoituksista huolimatta sekä kannustettiin antamaan kiitokset sen ansaitseville. Kampanja jalkautui monikanavaisesti, kun haltuun otettiin YouTube, Instagram sekä TikTok viiden eturivin vaikuttajan voimin. Omat vinkkinsä tai kiitoksensa jakoivat pelitubettaja Lakko, perhekanavastaan kuulu Kaksi Äitiä ja kaksoset -kaksikko, monitoimimies Herbalisti, sympaattinen ja pohdiskeleva Hermanni sekä vauhdikas TikTokista ja YouTubesta tuttu parivalkakko Ella & Helmi. Kampanja oli menestys! Sisällöt keräsivät yhteensä yli 1,3 miljoonaa näyttökertaa, 6100 kommenttia ja yli 120 000 tykkäystä. Sisällöt paitsi tavoittivat myös sitouttivat kohderyhmän hyvin #suomitoimii-kampanjaviestin pariin. Kevät 2020 osoitti, että kriisitilanteissa vaikuttajan rooli paitsi tiedonvälittäjänä myös yhteishengen luojana ja ilon tuojina on ainutlaatuinen. Vaikuttajat tuntevat omat seuraajansa paremmin kuin kukaan muu ja he tietävät täsmälleen, kuinka puhutella empaattisesti näitä kymmentuhatpäisiä yleisöjään.

Haluatko lisätietoa? Ota yhteyttä tiimiimme!
Ota yhteyttä
Webinaaria ei löydy