TikTokin kohderyhmään uppoavaan vaikuttajakampanjaan tarvitset oikeat vaikuttajat, kiinnostavan konseptin sekä taitoa tuottaa yksilöllistä, luovaa ja ennen kaikkea TikTok-natiivia sisältöä. Kun tähän kokonaisuuteen lisää vielä hyppysellisen maksettua mainontaa ja kanava-natiivin mainoksen, on toimivan kaupallisen TikTok-kampanjan kakku valmis.
Vaikuttajamarkkinoinnin ytimessä on yleisön ja vaikuttajan suhteen ymmärtäminen ja arvostaminen. TikTok-kampanjasuunnittelussa myös alustan toiminnallisuus ja trendit on otettava entistä tarkemmin huomioon. Muissa kanavissa kummalliselta ja jopa hassulta kuulostava sisältö voi olla TikTokissa hittimateriaalia. Etkö usko? Katso alta case-esimerkki! Me Trootilla konseptoimme TikTokiin luovia kokonaisuuksia, jotka mietitään yhdessä vaikuttajan kanssa tämän kanavaan sopiviksi. Näin sisältö on aidosti vaikuttajan näköistä ja haluttu brändiviesti resonoi vaikuttajan yleisössä.
CASE: Pirkka jäätelökesä 2020 – Miten jalkauttaa valmis mainonnan konsepti uskottavasti ja tuloksellisesti TikTokiin?
Pirkka Jäätelökesä -kampanjan lanseeraus 15-24-vuotiaiden kohderyhmässä toteutettiin myös TikTokissa osana isompaa kampanjatoteutusta. Tavoitteena oli tuoda tutuksi Pirkan kattava jäätelövalikoima nuorille relevantilla tavalla.
Pirkan kesän jäätelökampanja rakentui pirteän, musikaalimaisen mainosfilmin ympärille, jossa tuttu ”Pirkka-kuiskaaja” laulaa ja tanssii tarttuvan biisin. Kampanjaan valitut vaikuttajat tuottivat TikTokiin kampanjan teemaa mukailevat sisällöt omaan tyylinsä sekä tukivat julkaisua Instagram-kanavissaan. Tärkeää TikTok-toteutuksessa oli kannustaa vaikuttajia panostamaan omaan tyyliinsä ja antamaan heille mahdollisimman vapaat kädet sisällöntuotantoon.
Tulokset:Yli 1200 ihmistä osallistui vaikuttajien luomiin haasteisiin tekemällä oman TikTok-videonsa
Kampanjan sisällöt keräsivät orgaanisesti yli miljoona näyttökertaaYhteenlaskettu katseluaika 2 982 tuntia = 124 päivää