Näin väitti viestintätoimisto Ellun Kanojen Anna Inget toissa viikon koulutuksessa Töttöröön tubettajille. Viimeistään perustelujen jälkeen kaikki nyökkäilivät painokkaasti.Vaikka verkkovideoiden katsojaluvut jatkavat tasaista nousuaan, seurataan myös perinteistä mediaa. Kiihtyvä kilpailu lukijoista on saanut printtimedian laajenemaan myös uusiin kanaviin ja formaatteihin. Yhdessä printtisanomalehdet ja nettilehdet tavoittavat 93% suomalaisista.Nuorille tubettajat ovat nykyajan rokkistaroja – ainakin vielä tänään. Heidän arkeaan seurataan somessa taukoamatta ja esikuvien uusia videoita odotetaan kohiseva intopuna poskilla. Yhä intensiivisempi fanisuhde edellyttää idolilta vahvaa presenssiä.
Aktiivinen some on YouTube-tekemisen suola, mutta todellinen superstara näkyy myös muissa medioissa musiikki- ja TV-tähtien rinnalla.
Monipuolinen näkyvyys mahdollistaa tubettajille myös mittavia kaupallisia yhteistyöprojekteja. Projektit taas ovat yhä useammin monimediaisia kokonaisuuksia, joissa vanhatkin brändit pääsevät luomaan jotain ihan uutta ja hakemaan uudenlaista näkyvyyttä. Rohkeista kumppanuuksista on seurannut tuloksia ja ilmiöitä, joista pitää ja kannattaa kertoa laajoille yleisöille.Siis hei hyvä tubettaja ja sisällöntuottaja, olethan aina valmis tarttumaan ja reagoimaan uteliaasti uusiin juttuihin ja ideoihin! Opettele toimimaan sujuvasti eri medioiden lainalaisuuksilla ja usko kaikkiin kanaviin. Sillä jos YouTube on vuoden päästä kuollut, sinä jatkat iloisesti timanttisella sisällölläsi jollain ihan uudella alustalla, josta me ei vielä tiedetä mitään.Sanna Rousi, Töttöröön tuottaja ja viestintätyyppi