Teinivuosinani 2000-luvun alussa Kouvolassa elettiin skeittauksen kulta-aikaa. Laudan päällä vietettiin usein kuudesta kahdeksaan tuntia päivässä ja sessareita kuvattiin VHS-kameralla tai digipokkarilla. Videot katsottiin kuvaputkitelevisioon kytketyltä kameralta, myöhemmin teknologian kehityttyä leffat poltettiin DVD:lle. Vuoden kohokohtia olivat skeittikisat, Proskate ja Skaten SM-kisat Helsingissä. Sinne lähdettiin isolla jengillä katsomaan kisoja tai osallistumaan itse. Mikään ei ollu siistimpää kuin rullata samalla flätillä oman idolinsa kanssa ja fiilistellä yleisöstä lähtevää energiaa. Ammattiskeittarit joivat areenalla tyylikkäästi raikasta Batteryä ja sen innoittamana brändin pisteeltä lähti mukaan Batteryn hikinauhoja ja tarroja.https://www.youtube.com/watch?v=3BBq6SPfhO4(Seppopistols skeittileffa vuodelta 2005)Omiksi idoleiksi nousi useita skeittitaivaan kirkkaimpia tähtiä maailmalta, kuten Andrew Reynolds ja Tony Hawk sekä kotimaasta Arto Saari. Skeittari-idoleita sekä alan uutisia seurattiin brändien mainoskäyttöön tarkoitettujen VHS-leffojen, kioskilta ostettujen lehtien ja nettifoorumin kautta. Niistä imettiin kaikki irti.Omat ostopäätökset tehtiin pitkälti idolin valintojen ja kavereiden suositusten perusteella. Vaatekaappi täyttyi Laminan kivijalkakaupasta ostetuista Emerica-brändin vaatteista ja dekkibrändi vaihtui esikuvan valintojen perässä heti, kun sai kasaan tarpeeksi rahaa. Skeittareita sponsoroivia brändejä seurattiin tosi tarkkaan. Jos joku skeittari nähtiin makeisbrändin mainoksessa tuli fiilis, että kyseinen skeittari oli sell-out. Mainostettava tuote aiheutti negatiivisen reaktion.
Töttöröön tiimi muisteli hiljan nuoruusvuosien idoleitaan. Meidän taustat on yhteisöllisissä lautailulajeissa, joissa tärkeintä oli uskottavuus. Mutta näin se on joka jengissä. Vaatteilla, musamaulla ja kaveriporukalla on valtava merkitys. Jokaiselle löytyy omat idolinsa.
Kaikki nuoret tarvitsevat esikuvia. Tubettaminen ja somettaminen ovat nykypäivän nuorisokulttuuria ja karismaattisimmat tekijät ovat nousseet nuorisojoukkojen idoleiksi. Digitalisoituminen mahdollistaa suoran pääsyn lähelle esikuvan oikeaa elämää. Tubettajat vastaavat tähän tarpeeseen olemalla aidosti vuorovaikutuksessa faniensa kanssa ja kehittämällä sisältöjään, eikä ilmiölle näy loppua.Silti nuorisoidoli ei pysy pitkään saappaissaan, jos hän ei onnistu joka päivä täyttämään niitä. Digitaalisessa maailmassa yleisö voi katsoa juuri sitä sisältöä mikä kiinnostaa, milloin kiinnostaa. Siksi paras ja ainoa lähtökohta kaupalliselle yhteistyölle on oltava tubettajan oma, korvaamaton yleisötuntemus. Uskottavuus on nimittäin kaikki kaikessa, ja homma lähtee sisällöstä.https://www.youtube.com/watch?v=osEzGElrQHQJoona, Töttöröö Networkin toimari