Novita

Miten Novita rakensi virkkaamisesta ilmiön TikTokin avulla?

Lähtökohdat: 

Novita halusi tukea pääsesongin ulkopuolista myyntiä ja saada uusia DIY:stä ja virkkauksesta innostuneita nuoria asiakkaita kiinnostumaan Novitasta TikTokin avulla.

Kampanjaan valittiin neljä TikTokista tuttua vaikuttajaa, joilla oli erilainen virkkauksen osaamistaso: Jasmin Ngo, Karla Könönen, Puikottaa ja Rakkaudella Marre.

Strategia:


Kampanjaa varten luotiin Luovasti (virkkuu)koukussa -konsepti, jonka tavoitteena oli vaikuttajamarkkinoinnin keinoin saada yleisö kiinnostumaan ja inspiroitumaan virkkaamisen helppoudesta.

Luovasti (virkkuu)koukussa -konsepti toimi punaisena lankana kampanjassa, jossa jokainen vaikuttaja valitsi yhden virkattavan asusteen tai vaatteen omaan tyyliinsä sopivaksi. Kampanjalla haluttiin viestiä, että jokainen nuori pystyy luovuudellaan vaikuttamaan omaan tyyliin ja toimimaan samalla vastuullisesti.

Vaikuttajien sisältöjä jaeltiin ostetulla mainonnalla hyödyntäen TikTok mainonnan Video Views -ostotapaa, jotta sisältö ohjattiin käyttäjille, jotka oikeasti ovat kiinnostuneita ja kuluttavat sisältöä. Muutaman vaikuttajan sisällöstä ohjattiin tutustumaan tuotteisiin Novitan verkkokauppaan ja muista ohjaus oli offline-konversioon. 

Toteutus:

Vaikuttajasisällöt olivat autenttisia ja jokainen vaikuttaja sai virkata asusteen tai vaatteen, joka vastaa omaa osaamistasoaan. Kampanjan onnistuneet tulokset näkyvät niin vaikuttavina lukuina, kuin käytännössä. Novitan ohjeiden avulla virkattuja asusteita ja vaatteita oli mahdollista löytää kesän 2024 festaripukeutujien päältä. 

Tulokset

2 255 396 näyttökertaa

15 990 klikkiä nettisivuille

899 kommenttia

7.48 sek keskimääräinen katseluaika

Novitalle vastuullinen muoti on sydämen asia. Kevään 2024 virkkauskampanjallamme halusimme saada mahdollisimman monen tarttumaan koukkuun ja tekemään itse kevään trendikkäimmät vaatteet ja asusteet.

Tavoitteemme yhteistyölle Trootin kanssa oli kunnianhimoinen: Halusimme yhtä aikaa tavoittaa uutta kohderyhmää, pilotoida tekemistä uudessa kanavassa ja toteuttaa kevään suurinta markkinointikokonaisuutta. Trootin luovasti (virkkuu)koukussa -vaikuttajakampanja vastasi kaikkiin toiveisiimme, ja onnistui ylittämään ne.

Hegästyttävän hyvien tavoittavuus- ja sitoutumislukujen lisäksi saimme arvokkaita oppeja ja uusia ideoita myös tulevaisuuteen. Yhteistyö Trootin kanssa on ollut antoisaa alusta asti – tiimi otti tavoitteemme oikeasti omakseen, löysi brändiimme sopivat vaikuttajat ja kehitti yhteistyössä heidän kanssaan konseptin ja sisällöt, jotka aidosti puhuttelivat kohderyhmää. Kampanjan tulokset puhuvat puolestaan!

Essi Rundgren
Novita

Barot's

Ravintolaketjun myynti kasvuun somen avulla

Lue lisää →

Sanoma

Näin luotiin hittisarja Ruutuun

Lue lisää →