Miten valjastaa sosiaalisen median kanavat osaksi ravintolaketjun tunnettuuden rakentamista ja myynnin kasvua?
Barot’s on suomalainen fast casual konseptin omaava ravintolaketju. Yrityksen unelma ja tavoite on tehdä hyvästä ruoasta vieläkin parempaa ja maistuvampaa. Miten valjastaa sosiaalisen median kanavat, joissa Barot’sin tavoitelluin kohderyhmä viettää suuren osan ajastaan, osaksi ravintolaketjun tunnettuuden rakentamista ja myynnin kasvua? Miten saada kohderyhmä seuraamaan somessa yritystä ja vierailemaan ravintoloissa ympäri Suomen?
Tavoittenamme oli kasvattaa Barot’sin tunnettuutta ja brändimielikuvaa, löytää ravintolaan uusia potentiaalisia asiakkaita ja kasvattaa vuorovaikutusta someseuraajien, eli Barot’sin oman No Compromises -yhteisön kanssa.
Yrityksen kohderyhmä kuluttaa samaistuttavaa, viihdyttävää ja inspiroivaa sisältöä somessa. Kulutettavista sisältömuodoista suosituin on tällä hetkellä ehdottomasti lyhytvideo. Kuluttajat käyttävät sosiaalisen median kanavia myös entistä enemmän hakukoneena. He valitsevat ruokapaikat suositusten ja mielikuvien avulla.
Troot päivitti Barot’sin sosiaalisen median strategian ja loi jatkuvat monikanavaiset sisältöformaatit, jotka jalkautuvat niin Instagramiin, Facebookiin, TikTokiin kuin Youtube Shortseihinkin. Sisältöformaatit helpottavat mitattavuutta ja tukevat brändin visuaalista linjaa sekä mahdollistavat sisältöjen kotiutumisen brändille.
Suunnittelemme ja tuotamme kuukausittain Barot’sin kohderyhmälle kiinnostavaa, viihdyttävää ja informoivaa sisältöä, joka antaa heille mahdollisuuden myös vuorovaikutukselle. Hauskat, rennot ja tyylikkäät sisällöt syntyvät yhdessä Barot’sin kanssa ja videoiden kasvoina toimivat sekä henkilökunta että asiakkaat.
Sisällöt ovat jo itsessään kanavanatiiveja ja koukuttavia, jonka takia ne eivät vaadi paljoa mediabudjettia. Sisällöissä pyritään välttämään mainosmaisuutta ja jäykkyyttä. Mainonnalla jaeltuihin sisältöihin on lisätty sisältöön sopivia ohjauksia Barot’sin nettisivuille, joiden avulla olemme saaneet siirrettyä onnistuneesti yleisöä nettisivuille menun ja ravintoloiden pariin. Tuotettuja sisältöja ollaan päästy hyödyntämään myös somen ulkopuolella. Nykyään tuotekuvia voit löytää mm. Barot’sin menusta.
+2300 uutta seuraajaa
+9.5 sek videoiden keskimääräinen katseluaika
"Olemme olleet yhteistyöhön Trootin kanssa todella tyytyväisiä. Aloitettiin 3 kuukauden pilotista, jonka jälkeen tulokset näyttivät loistavilta, mikä näkyy myös alkuvuoden myynneissä. Troot on onnistunut yhdistämään orgaanisen sisällöntuotannon ja kampanjatarpeet hyvin yhteen ja viestimään kampanjoista aina monikanavaisesti myös uusiin kanaviin, joita ei aiemmin olla edes käytetty."