Troot on usean vuoden ajan auttanut BookBeatia hankkimaan rekisteröityneitä asiakkaita äänikirjapalveluun.
BookBeat on Suomen johtava äänikirjapalvelu. Se tarjoaa mahdollisuuden kuunnella äänikirjoja tai lukea e-kirjoja älypuhelimilla ja tableteilla. Palvelu toimii Suomen lisäksi useissa Euroopan maissa. Suomessa BookBeatin valikoima kattaa kaikkien kustantamoiden valikoimaa.
Jo useamman vuoden ajan Trootin tavoitteena on ollut hankkia BookBeat äänikirjapalvelulle rekisteröityneitä asiakkaita vaikuttajamarkkinoinnin keinoin, sekä nostaa BookBeat brändin tunnettuutta ja viestiä laadukkaasta palvelusta. Kohderyhmän osalta olemme halunneet puhutella kirjallisuudesta ja äänikirjoista kiinnostuneita nuoria aikuisia, jotka syttyvät tarinoista, viihteestä sekä oppimisesta.
Trootin vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijat kartoittavat BookBeatille jatkuvasti sopivia vaikuttajia datan sekä näkemyksen pohjalta. Vaikuttajien valinnassa korostuu erityisesti yleisön sitoutuminen vaikuttajien julkaisuihin, vaikuttajan tavoittavuus sekä aito kiinnostus äänikirjoja ja BookBeatia kohtaan. Vaikuttajat suosittelevat BookBeatia sekä sen valikoimista löytyviä äänikirjoja yleisölleen omissa sosiaalisen median kanavissaan ja ohjaavat yleisöä rekisteröitymään kampanjasivulla sovelluksen käyttäjiksi tutustumistarjouksen kautta.
Testaamme jatkuvasti erilaisia vaikuttajia sekä jakelukanavia optimoiden toimenpiteitä parhaiten rekisteröitymisiä tuottaviin keinoihin ja kanaviin. Mikäli vaikuttaja saa haluttuja tuloksia aikaan, on yhteistyötä luontevaa jatkaa ja kehittää myös tulevaisuudessa sekä tarvittaessa laajentaa yhteistyötä myös muihin jakelukanaviin. Toteutuksessa mittaamme erityisesti uusien rekisteröityneiden asiakkaiden määrää sekä heidän sitoutumistaan BookBeat äänikirjapalveluun. Iso osa yhteistyön onnistumista on myös tarjoamamme tarkka hallinnointi ja koordinointi, unohtamatta jatkuva analysointia sekä keskusteluyhteyttä asiakkaamme kanssa.