Suomalaisen AR-applikaation kansainvälinen markkinointikampanja kotimaisia sisällöntuottajia hyödyntäen
Immersal App on täysin uusi ja yksinkertainen tapa luoda, jakaa ja kokea elämää metaversumissa. Applikaation avulla voi lisätä todellisuuteen digitaalista sisältöä kuten videoita ja kuvia. Immersal on osa ruotsalaista pörssiyhtiö Hexagonia.
Tavoitteena oli luoda kansainvälinen markkinointikampanja, jonka avulla saadaan hankittua uusia käyttäjiä Immersalin sovellukselle, sekä kehittää konkreettinen case-esimerkki B2B-markkinointiin.
Suunnittelimme yhdessä ohjaaja Petrus Koskisen kanssa kansainväliset mainosvideot, joiden keskiössä on Immersalin sovellus ja sen eri käyttömahdollisuudet kaupunkiympäristössä. Tuottamiemme mainosten keskiössä olivat suomalaiset vaikuttajat Kristo Vedenojan (arkkitehti) sekä Mikael Linko (rullalautailija) jotka esittelivät sisällöissä Helsingin paikkoja sekä arkkitehtuuria.
Mainoksia jaeltiin sosiaalisessa mediassa Singaporessa, Englannissa sekä Yhdysvalloissa. Mainosvideoiden lisäksi vaikuttajat toteuttivat omiin kanaviinsa sopivat sisällöt, joissa esiteltiin Immersal Appin käyttömahdollisuuksia arkkitehtuurin ja rullalautailun näkökulmasta.
"Kokonaan uusien ratkaisujen markkinoinnissa tarvitaan uusia ideoita ja vaikuttajamarkkinoinnin käyttäminen oli hyvä idea. Trootin väen kanssa oli helppo tehdä töitä ja löydettiin sopivat vaikuttajat ja sisällöt."