Panasonic halusi saada Suomalaiset vaihtamaan 90-luvulla hankkimansa ilmalampöpumput uusiin sekä kasvattaa tuotteidensa haluttavuutta omakotitaloasujien keskuudessa.
Lämmitysratkaisujen markkinointi on ollut perinteisesti hyvin teknistä ja hintavetoista. Kuluttajat eivät ymmärrä ilmalämpöpumpun todellisia hyötyjä kuten vaikutusta ympäristöön, mukavuuteen ja lämmityskustannuksiin.
Suunnittelimme ja toteutimme ”Fiiliksiä ilmalämpöpumpuista” kampanjan jonka ytimessä oli videosarja jossa dokumentaristi Arman Alizad keskusteli kolmen eri elämäntilanteessa olevan perheen kanssa ilmalämpöpumpuista ja niiden tuomista hyödyistä.
Samaistuttavien henkilöiden ja tarinoiden kautta rakennettiin luottamusta Panasonicin ilmalämpöpumppuja kohtaan sekä inspiroitiin aiheesta kiinnostuneita kuluttajia. Sisällöt julkaistiin alkusyksytä joten pystyttiin vaikuttamaan tehokkaasti kuluttajien ostopäätökseen säiden kylmentyessä.
Kampanjaa ilmiöitettiin ja yleisöä ohjattiin laskeutumissivulle some- ja VOD-mainonnan sekä Arman Alizadin some-kanavien kautta.
Kampanja oli menestys ja ylitti tavoitteet moninkertaisesti. Se keräsi yli miljoona impressiota (orgaaninen + ostettu) joista 600.000 Arman Alizadin kanavissa (Instagram & Facebook). Mainonnan kautta tavoitettiin +135.000 omakotitaloasujaa.
Kampanjasivulla vieraili yli 12.000 kuluttajaa (65% mainonnan kautta) jotka osallistuivat yli 3500 kertaa Fiiliksiään ilmalämöpöpumpuista kilpailuun. Verkkosivujen kautta kerättiin suoraan noin 500 liidiä.
Kiinnostava sisältö tehosti merkittävästi mainontaan sitoutumista some-mainosten engagemen raten ollessa 8.3% (keskiarvo 0.5-3%).