Miten kiinteistötekniikkayhtiö Caverion hyödynsi somen mahdollisuuksia osana työnantajamielikuvan rakentamista?
Miten kiinteistötekniikkayhtiö Caverion voisi hyödyntää sosiaalisen median mahdollisuuksia osana työnantajamielikuvan rakentamista ja rekrykampanjointia? Miten tehdä rekrymarkkinointia rohkeammin? Miten lisätä tietoisuutta Caverionista ja toimialasta?
Sosiaalisessa mediassa aidot ihmiset ja helposti lähestyttävät tarinat toimivat usein tehokkaammin kuin käsikirjoitettu tai kiillotettu liian mainosmainen sisältö. Caverionin ydinkohderyhmä 20-35v nuoret aikuiset ovat digiorientoituneita, medialukutaitoisia yksilöitä, jotka kuluttavat sosiaalisessa mediassa huumorisisältöä.
Luodaan Caverionille räätälöity brändiviihdesarja “Caverit”, jossa pääosassa ovat Caverionin omat työntekijät – caverit. 5-osainen sarja keskittyy cavereiden työkulttuuriin ja päivittäiseen työhön mockumentary-tyyliin.
Jotta kohderyhmä ottaa sarjan omakseen, on käsikirjoitus tehtävä "kieli poskessa" unohtamatta itseironiaa sekä ajankohtaisia TikTok-ilmiöitä. Jokainen viihdesarjan osa kannustaa hakemaan Caverionille Caveriksi.
Jotta hyvä sisältö saadaan esiin mahdollisimman monelle silmäparille ja ostopolku vietyä loppuun saakka, tehdään ostetun TikTok-mainonnan suunnitelma ja ohjataan tätä kautta katsojat rekrytointisivulle.
"Olimme Caverionilla päättäneet lähteä ennakkoluulottomasti kokeilemaan rohkeaa lähestymistapaa työnantajamielikuvan luomiseen uudella alustalla. Troot oli meille juuri oikea kumppani tähän. He veivät ideamme uudelle tasolle, tuotti niistä jotain konkreettista sekä kuvasi, ohjasi että editoi sanoistamme liikkuvaa kuvaa. Koska TikTok oli meille täysin uusi alusta, oli myös turvallista vallata tämä kanava yhdessä osaavan yhteistyökumppanin kanssa. Kirsikkana kakun päälle kampanjan tulokset olivat huikeat ja ylitti odotuksemme täysin, ja teon hauskuus myös välittyi lopputuloksessa."