Vaikuttajamarkkinoinnin keinot

Vaikuttajamarkkinoinnin monisyisen terminologian vuoksi voi olla välillä haastavaa ymmärtää, mitä erinäisillä keinoilla ja toimintatavoilla tarkoitetaan. Jotta vaikuttajamarkkinointia osaa hahmottaa, sitä kannattaa peilata perinteisen markkinointiviestinnän keinovalikoimaan.
Lue lisää →

Miksi vaikuttajamarkkinointia pitää konseptoida – vai pitääkö?

Konsepti sanana kuulostaa yksinkertaiselta ja todennäköisesti resonoi jollain tavalla kaikissa kuulijoissa. Konsepti voi tarkoittaa motaa eri asiaa aina nelisivuisesta ruutupaperista suullista esitystä varten tehtyyn käsikirjoitukseen asti. Mutta miksi suunnitella vaikuttamarkkinointia?
Lue lisää →

Brändin oma TikTok-kanava – miksi ja miten?

Trootin tiimi on reilun vuoden kuluessa sukeltanut syvälle TikTok-markkinoinnin maailmaan. Vaikuttajamarkkinoinnin lisäksi olemme päässeet auttamaan yrityksiä TikTok-sisältöstrategioiden luomisessa. Trootin luova strategi Annika Rousu ja luova tuottaja Erik Rauhala kertovat nyt, mistä brändin kannattaa lähteä liikkeelle TikTokissa. ‍
Lue lisää →

Mikä on hittisovellus Clubhouse?

Clubhouse on audiosovellus, jossa käyttäjät voivat järjestää, seurata ja osallistua keskusteluihin ympäri maailmaa.Trootin Account Director Sara Nurmilaukas ja vaikuttajamarkkinoinnin konsultti, Kaikki Somesta -yrityksen perustaja Noora Verronen hostaavat Clubhousessa Vaikuttajamarkkinoinnin vartti -tapahtumaa aina torstaisin. Mitä sovelluksesta oikein pitää tietää ja mihin se soveltuu?
Lue lisää →

Ei tosikoille – eli miten PAULA valtasi TikTokin

Aina välillä on mukava palata ajassa taaksepäin ja muistella menneitä. Trootin työpöydän kautta kulkee vuodessa kymmeniä ja kymmeniä vaikuttajamarkkinoinnin kampanjoita, joista Dr. Oetkerille suunniteltu ja toteutettu PAULA-vanukkaan TikTok-vetoinen kampanja oli ehdottomasti yksi viime vuoden kohokohdista! Haaste: PAULA-vanukas on tunnettu tuote ja brändi lasten sekä vanhempien päivittäisostopäättäjien keskuudessa.
Lue lisää →

Trootin uudet nimitykset

Kulunut vuosi vauhditti Trootin muutosta vaikuttajaverkostosta vaikuttajavetoisen markkinoinnin suunnittelutoimistoksi. Uuden toimintamallin myötä olemme päässeet luomaan hienoja kokonaisvaltaisia asiakkuuksia sekä kehittämään luovia vaikuttajamarkkinoinnin konsepteja niin Suomessa kuin kansainvälisestikin.
Lue lisää →

Miten todentaa vaikuttajamarkkinoinnin tuloksellisuutta? Näin mittaat vaikuttajamarkkinointia

Vaikuttajamarkkinointi tarjoaa markkinoijalle valtavasti erilaista tietoa esimerkiksi perinteisiin mediakanaviin verrattuna – markkinointijargonilla ilmaistuna dataa. Dataa on tarjolla niin suunnittelun, kaupallisten tulosten kuin sisällön onnistumisenkin todentamisen tueksi.
Lue lisää →

Mitä vaikuttajamarkkinointitoimisto tekee? - Tutustu vaikuttajamarkkinoinnin toimijoihin

Vaikuttajaekosysteemi on monipuolistunut valtavasti viime vuosien aikana. Alalle on syntynyt sekä paikallisesti että kansainvälisesti erilaisia toimijoita, jotka tarjoavat palveluitaan markkinoijalle kukin hieman eri kulmalla. Ostajalta vaaditaankin entistä enemmän osaamista vaikuttajamarkkinoinnin palveluita hankkiessa. Markkinoijan on hyvä tunnistaa, tarjoaako toimija kokonaisratkaisuja vai esimerkiksi yksittäisiä sisältöyhteistöitä edustamiensa tai verkostoonsa kuuluvien vaikuttajien kanavissa.
Lue lisää →

Trootin tuotannon tiimin uudet vahvistukset: vaikuttajamarkkinoinnin moniosaajat Essi ja Erik

Tammikuussa Trootin tuotannon ja suunnittelun tiimi vahvistui entisestään kun mukaan poppooseen liittyivät Essi Knuuti ja Erik Rauhala. Kumpikin on ehtinyt haalimaan rautaisen kokemuksen sekä sosiaalisen median että vaikuttajamarkkinoinnin parista.
Lue lisää →

Troot vahvistaa TikTok- ja esports -osaamistaan, kun Erik Rauhala liittyy remmiin

Troot vahvistaa TikTok- ja esports-osaamistaan, kun Erik Rauhala liittyy Trootin tiimiin luovana tuottajana.
Lue lisää →